VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pucciniho Tosca ve Slezském divadle

Jedno z nejhranějších děl světového operního repertoáru, Pucciniho Toscu, uvedl na své scéně v premiéře 18. října operní soubor Slezského divadla.

4.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK / František Géla

Kvalitní libreto vtáhne diváky do děje plného napětí a Pucciniho hudba dokreslí vše, co libreto přináší. Příběh o slavné pěvkyni Tosce, jejím milenci malíři Cavaradossim a zákeřném policejním šéfovi Scarpiovi se odehrává v Římě v době napoleonských bojů proti Rakousku. Operu uvádí SD v italském originále.

Představitelka hlavní role Ewa Biegas je výbornou Toscou, disponuje širokým znělým sopránem. Dokáže být velmi impulsivní, vášnivá, na druhé straně pokorná. Svou nejznámější árii vyzpívala s obrovským citovým prožitkem a precizní technikou.

Jejím partnerem byl na nedělní premiéře Juraj Nociar. Pěvec má sice menší hlas, ale příjemnou tenorovou barvu. Coby Cavaradossi přesvědčivě ztělesnil romantického hrdinu. Velice charismaticky působil Gustáv Beláček v roli zlého a zvráceného velitele policie Scarpii. Beláček má nejen výbornou techniku zpěvu, ale i krásnou znělou barvu hlasu.

Z menších rolí především herecky zaujal podlézavý a opatrný kostelník Dalibora Hrdy a věrný nohsled svého pána v podání Rudolfa Medňanského.

Orchestr pod vedením Francesca Bothigliera zněl barevně a dynamicky. Podpořil ve výrazu zpěváky i jednotlivé situace na jevišti. Ve 3. jednání mírně neladila skupina violoncell. Sbor odvedl pod vedením Kremeny Pešakové standardní profesionální výkon.

Inscenační tým Andělová, Milfajt potvrdil svou profesionalitu a neustálé hledání nových prostředků. Režie Jany Andělové Pletichové vsadila na propracované vztahy postav a na práci s druhým plánem za sklem, který podpořil emoční vyznění celé inscenace.

Obří létající kadidelnice umocnila Te Deum, mučení Cavaradossiho gradovalo duševní zlomení Toscy a vraždící andělé za líbezného zpěvu dítěte (Jonáš Slovák) znásobili fascinujícím způsobem očekávaný konec opery.

Scénograf Jaroslav Milfajt vymezil prostor jednotlivých prostředí skleněnými okny. Obrovský stůl jako symbol moci a středobod všeho jednání, vězení se strohým andělem to vše slouží celkovému vyznění inscenace. Tomáš Kypta, výtvarník kostýmů, podpořil inscenační záměr vyčlenil milenecký pár barevným akcentem z tmavého policejního a církevního prostředí.

Jana Gélová

Autor: Redakce

4.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

ON-LINE rozhovor s Milanem Čichoněm, kandidátem ČSSD na poslance PČR

Tento týden představíme prvňáčky ze ZŠ Šrámkova a ZŠ Kylešovice

Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka - pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic.

Souhrn fotbalového víkendu

/3 x FOTOGALERIE, VÝSLEDKY, TABULKY/ Přinášíme vám výsledkový servis víkendových fotbalových zápasů na Opavsku a Hlučínsku.

Cyklostezka do Hradce je přetížená, v příštím roce by mohla vzniknout další

Někdy to na ní vypadá spíše jako na dálnici v době dopravní špičky. Řeč je o cyklostezce, která spojuje Opavu s Hradcem nad Moravicí.

Bobři vyvolávají emoce. Mnozí rybáři je vidí neradi

Před lety mnozí vítali návrat bobra do přírody, dnes bývá často trnem v oku zejména rybářům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení