VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pucciniho Tosca ve Slezském divadle

Jedno z nejhranějších děl světového operního repertoáru, Pucciniho Toscu, uvedl na své scéně v premiéře 18. října operní soubor Slezského divadla.

4.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK / František Géla

Kvalitní libreto vtáhne diváky do děje plného napětí a Pucciniho hudba dokreslí vše, co libreto přináší. Příběh o slavné pěvkyni Tosce, jejím milenci malíři Cavaradossim a zákeřném policejním šéfovi Scarpiovi se odehrává v Římě v době napoleonských bojů proti Rakousku. Operu uvádí SD v italském originále.

Představitelka hlavní role Ewa Biegas je výbornou Toscou, disponuje širokým znělým sopránem. Dokáže být velmi impulsivní, vášnivá, na druhé straně pokorná. Svou nejznámější árii vyzpívala s obrovským citovým prožitkem a precizní technikou.

Jejím partnerem byl na nedělní premiéře Juraj Nociar. Pěvec má sice menší hlas, ale příjemnou tenorovou barvu. Coby Cavaradossi přesvědčivě ztělesnil romantického hrdinu. Velice charismaticky působil Gustáv Beláček v roli zlého a zvráceného velitele policie Scarpii. Beláček má nejen výbornou techniku zpěvu, ale i krásnou znělou barvu hlasu.

Z menších rolí především herecky zaujal podlézavý a opatrný kostelník Dalibora Hrdy a věrný nohsled svého pána v podání Rudolfa Medňanského.

Orchestr pod vedením Francesca Bothigliera zněl barevně a dynamicky. Podpořil ve výrazu zpěváky i jednotlivé situace na jevišti. Ve 3. jednání mírně neladila skupina violoncell. Sbor odvedl pod vedením Kremeny Pešakové standardní profesionální výkon.

Inscenační tým Andělová, Milfajt potvrdil svou profesionalitu a neustálé hledání nových prostředků. Režie Jany Andělové Pletichové vsadila na propracované vztahy postav a na práci s druhým plánem za sklem, který podpořil emoční vyznění celé inscenace.

Obří létající kadidelnice umocnila Te Deum, mučení Cavaradossiho gradovalo duševní zlomení Toscy a vraždící andělé za líbezného zpěvu dítěte (Jonáš Slovák) znásobili fascinujícím způsobem očekávaný konec opery.

Scénograf Jaroslav Milfajt vymezil prostor jednotlivých prostředí skleněnými okny. Obrovský stůl jako symbol moci a středobod všeho jednání, vězení se strohým andělem to vše slouží celkovému vyznění inscenace. Tomáš Kypta, výtvarník kostýmů, podpořil inscenační záměr vyčlenil milenecký pár barevným akcentem z tmavého policejního a církevního prostředí.

Jana Gélová

Autor: Redakce

4.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Petr Zapalač
AKTUALIZOVÁNO
50

Petr Zapalač: Chtěl jsem už první střelu proměnit v gól

AKTUALIZOVÁNO

II. liga: Opava - Táborsko 2:1

FOTOGALERIE,VIDEO/ Favorit z Opavy urval cenné vítězství nad Táborskem.  Slezany vysvobodil deset minut před koncem kapitán Žídek a jeho tým se minimálně do středečního večera vrátil do čela soutěže. 

Tak už jsme na světě

Vážení čtenáři, prostřednictvím našeho Deníku se opět můžete podívat na miminka narozená v opavské porodnici. Tentokrát přivítáme pět holčiček a jedenáct chlapečků.

Do Kateřinek se po roce vrací prestižní Velká cena Opavy

/POZVÁNKA/ Do areálu Jezdeckého klubu Opava-Kateřinky se budou tuto středu sjíždět závodníci se svými koňmi na čtyřdenní parkurový maraton. 

Doma jsem dlouho nebyl, přiznal elitní tyčkař Balner, odchovanec Sokola Opava

/ROZHOVOR/ Odchovanec opavského Sokola a elitní český tyčkař Michal Balner říká: "Když to půjde, budu skákat dále."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení