Ve skutečnosti papírový jízdní řád na sloupku nahradí displej, který ovšem kromě odjezdů a příjezdů bude ukazovat také aktuální polohu autobusu.

Dalo by se diskutovat o tom, nakolik je přínosné vědět, že spoj přijede zpoza rohu za dvacet vteřin, ale proč ne. Pokud inteligentní zastávky nenaštvou někoho, kdo se jimi nechá přechytračit a večer cestou z hospody si z nich neudělá osobní tablet, je to krok k moderním zítřkům v hromadné dopravě.

Fór je ale v tom, jakým způsobem se kráčí. Normální by bylo, kdyby se vedení podniku u stolu rozhodlo takovou modernizaci provést a vyhlásilo by tendr na dodavatele zařízení.

V opavském případě je to jinak.

Sedm zastávek podniku nabízí firma jako kompenzaci za zmršené dodávky odbavovacího systému. Jinak řečeno, bereme od firmy, se kterou máme špatnou zkušenost, a v případě, že systém inteligentních zastávek budeme chtít rozšířit, nezbude, než se obrátit opět na ni a zaplatit.

Podle vyjádření zainteresovaných stran představuje sedm konstrukcí s displejem tří a půl milionovu kompenzaci.

Za to je slušný domek.