VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Smrtelná nehoda u Vávrovic. Tragédie, ale i nedbalost

Vávrovice – Jeden lidský život stála nehoda, ke které došlo v úterý večer nedaleko Vávrovic u Opavy. Bylo ale nevyhnutelné, aby šedesátiletý muž zaplatil tuto daň?

22.10.2013 8
SDÍLEJ:

K tragédii došlo v úterý asi deset minut před půl osmou večerní na silnici I/57.Foto: Policie ČR

V jediném okamžiku se změnil život několika lidí. Jeden dokonce přímo vyhasl. Už nikdy ale nebude stejný ani pro mladíka, který řídil náklaďák, pod jehož koly šedesátiletý senior smrt nalezl.

K tragédii došlo asi deset minut před půl osmou večerní na silnici I/57. Čtyřiadvacetiletý řidič nákladního Manu s přívěsem jel ve směru od Holasovic na Opavu. Tím samým směrem vedl své kolo i zmíněný starší muž. K osudovému setkání obou došlo v neosvětleném úseku cesty.

To však podle všeho nebylo jedinou příčinou následujících událostí, které vedly k tomu, auto do muže vedoucího bicykl čelně narazilo. „Chodec se měl pohybovat po středu silnice bez osvětlení jízdního kola a reflexních prvků na oděvu. Po střetu zůstal i s kolem zaklíněn pod nákladním vozidlem," uvádí zastupující policejní mluvčí pro Opavu Pavla Welnová.

K tragédii došlo v úterý asi deset minut před půl osmou večerní na silnici I/57.

Raněnému už nebylo pomoci

Na místě museli zasahovat i hasiči. Chodci už ale bohužel nebylo pomoci. „Při nehodě utrpěl zranění neslučitelná se životem. Přivolaný lékař záchranné služby u něj konstatoval smrt. Následně byl nařízen jeho převoz do Ústavu soudního lékařství v Ostravě k nařízené pitvě," dodává Pavla Welnová.

Po havárii byla silnice zhruba na dvě a půl hodiny uzavřena a policisté dopravu odkláněli na Jaktař, dále na Vlaštovičky a zpět na Vávrovice. Škoda na náklaďáku byla předběžně vyčíslena na 80 tisíc korun.

Ihned pochopitelně začalo i vyšetřování celého případu. U mladíka byla provedena dechová zkouška na alkohol, a to s negativním výsledkem. U mrtvého se toto objasní až po veškerých rozborech.

Jednou ze záhad zůstává, proč se muž pohyboval uprostřed cesty. Byť kolo jen vedl, podle zákona se měl pohybovat u pravé krajnice. Skutečnost, že bicykl neměl jakkoli osvětlen, je už kapitolou samou o sobě. Takovéto počínání v podobné situaci je přirovnatelné k hazardování se životem.

Posmrtně je také podezřelý z toho, že porušil povinnosti účastníka silničního provozu na pozemních komunikacích. Nicméně podezření čelí i mladý muž za volantem Manu. Konkrétně je podezřelý z porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích při objíždění a z usmrcení z nedbalosti. Případ se nadále prověřuje a zjišťuje se mimo jiné, jestli mohl řidič chodce včas vidět a zabránit střetu či nikoli.

Jak hovoří o cyklistech zákon?

Pravdou je, že byť šedesátiletý muž bicykl pouze vedl a nejel na něm, ignoroval řadu postupů, které mu mohly zachránit život.

Jak už bylo například zmíněno, měl se pohybovat u pravé krajnice a v žádném případě ne v silnici. Na neosvětleném úseku pak musí mít cyklista na kole povinnou výbavu v podobě zapnutého bílého předního a červeného zadního světla. Bohužel u člověka, který kolo „jen" vede, světlomety povinné nejsou a vše tak záleží pouze na jeho rozhodnutí a potažmo pudu sebezáchovy.

„V zákoně to není. Ale je to rozhodně v zájmu každého takovéhoto chodce," potvrzuje Pavla Welnová.

Totéž platí o reflexních prvcích. Byť se nedávno objevily snahy o uzákonění povinnosti cyklistů používat tyto pomůcky při vycestování mimo obec, legislativa to dosud nepřikazuje. Je ovšem záležitostí zdravého rozumu, zda to i přesto nedělat, nebo raději riskovat život vlastní i jiných.

Při dodržení alespoň základních bezpečnostních postupů se pravděpodobně dalo zabránit i neštěstí u Vávrovic.

Autor: Tomáš Pustka

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jak reklamovat koupený dům či byt

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

AKTUALIZOVÁNO

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

/VIDEA, FOTOGALERIE/ Po střeleckých hodech přišel půst. Opavští fotbalisté v sobotu na domácím trávníku uhráli se Sokolovem pouze bezbrankovou remízu. Slezané přitom v prvním poločase měli několik šancí, ani jednu ale neproměnili.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení