VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pro tandem závod skončil. Celkem ujel pět set mil

Ultramataron pro Aleše Procházku a nevidomého Václava Fišera minulý týden skončil. Za dvacet dní na dvojkole ujeli přes osm set kilometrů.

9.8.2017
SDÍLEJ:

Aleš Procházka (v popředí) se svým nevidomým kolegou Václavem Fišerem.Foto: Anna Kopková

Pět set mil dlouhou trasu mají za sebou Opavané Aleš Procházka a Václav Fišer. Extrémního závodu 1000 Miles Adventure se na dvojkole zúčastnili už podruhé. Stejně jako v loňském roce se i letos rozhodli skončit v polovině - v Branné, kam ze startu ve slovenské obci Nová Sedlica dojeli po dvaceti dnech.

V závodu se rozhodli nepokračovat z časových důvodů. „Počítali jsme, že první polovinu zvládneme v kratším čase, ale deštivé počasí změnilo terén v těžko prostupné bláto. To nás zdrželo natolik, že po dojezdu do druhého kontrolního bodu nezůstalo dost času na zdolání zbývající poloviny,“ říká nevidomý Václav Fišer a pobaveně prohlašuje, že závod šel jako po másle.

„Klouzalo to úplně stejně, jen s tím rozdílem, že vše bylo zalepené,“ vysvětluje.

Kromě bláta se potýkali i s několika defekty dvojkola nebo nedostatkem jídla. Ultramaraton byl těžký jak fyzicky, tak i psychicky. „Bylo to náročné, ale ne nemožné,“ uznává Václav Fišer. Společně s Alešem Procházkou jsou jediným tandemem na světě, který vyjel s nevidomým na ultramaraton.

Na loňském startu lidé včetně organizátora závodu Jana Kopky nevěřili, že dokáží ujet pět set mil. Oni však podle slov Aleše Procházky dokázali nemožné. „Šli jsme do toho s tím, že si můžeme jak fyzicky, tak psychicky hrábnout na dno a nebude to žádná legrace,“ říká.

I tak jim ale závod přinesl příjemné zážitky. „Nejsilnějším prožitkem pro mě bylo, když jsme přejeli ze Slovenska na Moravu,“ popisuje Václav Fišer.

Od loňského závodu se cyklisté poučili v tom, co je třeba na ultramaraton brát a co ne. „Vloni jsme tahali mnoho věcí. Letos jsme měli jen výstroj a výzbroj nutnou na přežití, včetně povinné výbavy,“ sděluje Aleš Procházka.

Ani minimální zátěž jim však závod neulehčila. „Závodník se může dlouhodobě nachystat na start, nicméně okolnosti průběhu závodu, poškození kola, zranění, terén, počasí – to vše může ovlivnit průběh a musí se s tím počítat,“ vysvětluje.

Podle Aleše Procházky se tandem na ultramaraton vydá i příští rok. Kromě toho se opavská dvojice zúčastní dalších závodů jako Porubajk nebo Oderská mlýnice. „Zkušenosti z mílí se musí zúročit,“ říká na úplný závěr Aleš Procházka.

Dominika Sladká

Autor: Redakce

9.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení