VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Matěj Lasák se chystá na mistrovství republiky

Opava - Matěj Lasák už má dávno po cyklokrosové sezoně a v současnosti se intenzivně připravuje na tu další. V tréninku nemůžou chybět silniční závody. O tomto víkendu opanoval Tour de Sadek a před nedávnem se blýskl pátým místem na Táborských okruzích.

14.6.2013
SDÍLEJ:

Matěj Lasák, úspěšný cyklokrosař.Foto: archiv sportovce

Poslední zmíněný podnik spadal do čtyřdílného seriálu, v nichž opavský cyklista jel na svého trenéra Zdeňka Mlynáře, který byl v součtu všech závodů nejlepší. Matěj Lasák musel čelit poměrně slušné konkurenci jezdců našich elitních oddílů Sparty a také Dukly Praha.

„Pátého místa si vážím poměrně hodně. Přece jenom startovali kvalitní silničáři. Například Milan Kadlec. O mě ani moc nešlo, snažil jsem se pracovat pro Zdeňka," uvedl Matěj Lasák, jenž obléká barvy stáje Max Cursor.

Například na Tour de France nebo jiných prestižních cyklistických závodech vidíme, že podpora týmu je velmi důležitá. Opavský jezdec je ale v pelotonu tak trochu osamocený.

„Jestli chcete na silnici zvítězit, musí na vás pracovat tým. Já za Max Curson jezdím sám. Pokud se kouknete třeba právě na Tour de France, všimnete si, že daného jezdce zepředu, a hlavně ze zezadu hlídají jeho týmoví kolegové, kteří před sebe nikoho nepustí. Jen si mávne a oni jedou tak, jak potřebuje," popisoval Matěj Lasák, jenž pracuje v ostravském obchodě Max Cursor.

Pozornost elitního opavského cyklisty je v současnosti zaměřena na nadcházející mistrovství České republiky, které se příští týden trochu paradoxně pojede ve slovenské Dubnici.

Na startu se objeví řada známých tváří. Ať už půjde o domácí hvězdu Petera Sagana, jenž na sebe hodně hlasitě upozornil na loňské Tour de France, anebo našeho Romana Kreuzigera. „Republikový šampionát je tentokrát kombinovaný se Slováky. Konkurence je skutečně silná. Trať měří okolo dvou set kilometrů, takže to bude náročný závod. Chtěl bych se pohybovat někde ve vedoucí skupině," prozradil Matěj Lasák z Max Cursoru.

Opavský jezdec si na závodní praxi nemůže stěžovat. Poslední dobou se zapírá do pedálů každý týden. „Teď jsem čtyřikrát za sebou závodil v úterý. Jel jsem například v Brně nebo Pardubicích. V brzké době však začnu makat na cyklokrosovém kole. Sezona startuje v září. Bude to hodně o objemu. Chci se koncentrovat na vytrvalost. Absolvuju soustředění v Tatrách. Ze začátku půjde spíš o všeobecnou přípravu," konstatoval Matěj Lasák, který ještě v zimě uvažoval o přihlášce na vysokou školu.

Také v tomto směru má už jasno: „Kvůli Závodu míru jsem to propásl. V budoucnu se už nikam hlásit nebudu. Hodlám se zaměřit na práci a závodění."

Petr Dušek

Autor: Redakce

14.6.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení