Zboží pečlivě vyskládané do rovných řad, každý šampon má své přesné místo a usměvavá obsluha, která se zajímá, zda nepotřebujete poradit. A do toho všudypřítomná vůně drogerie. Takto vnímá prodejnu s drogistickým zbožím běžný zákazník.

Luba Cingelová, patnáctiletá žačka deváté třídy Základní školy v Hradci nad Moravicí, se ale rozhodla podívat se na drogerii z druhé strany – zkusí si v rámci projektu Dobrý job práci prodavačky. Projekt Dobrý job odstartoval začátkem února. Každý týden se vybere jeden žák ze základních škol v Opavě, který stráví jeden den ve vybrané jednotce v OC Breda&Weinstein.

„Mám ráda kosmetiku, a té je tady všude plno, ráda tady nakupuju," sděluje usměvavá hnědovláska hlavní důvody, proč se rozhodla právě pro drogerii ROSSMANN. Lubin pracovní den začíná ve skladu zboží, kde ji vedoucí prodejny Jana Wernerová seznamuje s chodem drogerie. „Každý týden nám ve středu a v pátek přivezou zboží v těchto velkých klecích, které postupně umisťujeme na prodejnu. Zboží, které se do regálu nevejde, pak necháváme tady ve skladu," popisuje Wernerová.

.

Záhy se ale dovídáme, že tím vybalování zboží ani zdaleka nekončí. „Máme plánogramy, podle kterých má každé zboží své přesné místo v konkrétním regálu," vypráví, zatímco vytahuje papíry, které jsou posety různými obdélníčky a čísly. Nejen že má každé zboží své přesné místo, ale také svou barvu cenovky, která se odvíjí od toho, zda je zboží v akci, novinka nebo z letáku.

Po úvodu ve skladu je na čase vydat se do terénu – na prodejnu. Seznamování s prodejnou začíná pro Lubu u pultu s parfémy. „Ten růžový mi voní nejvíc," prohlašuje rázně mladá dívka, zatímco se prodejnou line sladký mix vůní. Následuje seznámení s nezbytnou součástí práce prodavačky – prací za kasou. „Tady načteš kód zboží, zadáš způsob platby a už ti vyjíždí účtenky. Kdybys musela nákup stornovat, tak stačí zavolat vedoucí směny," ukazuje Wernerová Lubě všechny záludnosti kasy.

„Práce za kasou by mě bavila nejvíc. Ty mašinky už jsou tak chytré, že mě nenechají udělat chybu," hodnotí dívka s úsměvem.

„Tak a teď si vyzkoušíš uložit polici podle plánogramu," úkoluje žačku Wernerová. Po prvotním seznámení s nečitelnými lejstry už jí jde práce od ruky a zanedlouho má každá toaletní voda své přesné místo. Vedoucí nás mezitím seznamuje se značkou ROSSMANN.

. „V České republice působí naše firma už 20 let a naleznete zde 117 prodejen. Pro srovnání, v Německu mají prodejen 1800," dodává Jana Wernerová. „V prodejnách ROSSMANN naleznete také produkty vlastní značky , které jsou vyrobeny s německou kvalitou, a pořídíte je za přijatelné ceny."

„Netušila jsem, jaká je to dřina. Z pohledu zákazníka to vůbec tak složitě nevypadá," hodnotí uznale budoucí gymnazistka, která se momentálně připravuje na přijímací zkoušky. „Do budoucna mám jiné cíle, ale jako přivýdělek při studiu bych práci tady v drogerii brala hned."

A jak si představuje práci snů? „Určitě by to měla být práce v zahraničí, ideálně mezi lidmi. Ráda bych si zdokonalila cizí jazyky," uzavírá Luba.

.