VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Doprava v ucpaných centrech stojí. Jak to vypadá s obchvaty v kraji?

Ve velkých městech v kraji projedou hustě zalidněnými oblastmi desetitisíce aut denně. Stěžují si lidé, kteří musejí dýchat zplodiny, i řidiči, kteří trčí v kolonách. Řešením je výstavba obchvatů.

17.5.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/František Géla

V Moravskoslezském kraji se pracuje hned na několika stavbách, které by měly odvádět dopravu z nejfrekventovanějších městských částí. Především jde o prodlouženou Rudnou v Ostravě a obchvat Frýdku-Místku.

Ani jedna z těchto staveb ale není bezproblémová. V případě prodloužené Rudné se zatím nemůže pracovat na čtyřsetmetrovém úseku, kde by ale mohlo být východiskem vyvlastnění pozemku, o které Ředitelství silnic a dálnic zažádalo u soudu. Na zbylém, přibližně 6,3 kilometru dlouhém úseku probíhají práce naplno.

UCPANÁ OPAVSKÁ

„Poruba je v každé špičce doslova zabitá a ekologie zde dostává pořádně na frak," popsal zcela lidově situaci na páteřních porubských komunikacích náměstek hejtmana Daniel Havlík. „Až bude prodloužená Rudná dokončena, cesta do Opavy se neuvěřitelně zrychlí a přímo přes Porubu pojede jen ten, kdo skutečně jede do Poruby nebo do centra," dodal.

Řidiče teď v této souvislosti trápí zejména roční uzavírka půlkilometrového úseku Opavské ulice u Globusu na okraji Poruby, kde dochází k výstavbě mimoúrovňové křižovatky, která spojí oba diskutované úseky, tedy Opavskou s prodlouženou Rudnou.

ZPOŽDĚNÍ VE FRÝDKU

Také v případě obchvatu Frýdku-Místku, jehož centrem projede denně čtyřicet tisíc aut, pokračuje první část stavby podle plánu. Jedná se o úsek poblíž přehrady Olešná směrem k místní části Bahno. Stavět se ale nemůže na 8,5 kilometru dlouhém úseku v okolí řeky Morávky, kde se vedou nové debaty o posouzení vlivu stavby na životní prostředí a pro který nebylo vydáno stavební povolení.

„Věřím tomu, že tím ztratíme maximálně jednu nebo dvě stavební sezony, byla by totiž obrovská škoda přijít teď o dotace," sdělil náměstek hejtmana Havlík.

TŘINEC A OPAVA

Prodlouženou Rudnou a obchvat Frýdku-Místku nejen on označil za klíčové dopravní stavby v kraji. Podobně jako například obchvat Třince, kde probíhá budování přeložky silnice I/11, která rovněž výrazně odlehčí mezinárodní komunikaci okolo města. Nová trasa by měla být v provozu od podzimu.

Problémy s dopravou trápí také Opavu, kde není dokončen jižní obchvat města. „Počítá se s prodloužením trasy až na Olomouckou ulici v Opavě, ale nebude to hned. Příprava je zdlouhavá a dosud není finančně zajištěna," uvedl hejtman Miroslav Novák.

Související článek: Rozkopané Česko. Kde hrozí zácpy a zpoždění

Autor: Petr Jiříček

17.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

TJ Hradec n.M. - TJ Žimrovice, sobota 19. srpna 2017
28

Souhrn fotbalového víkendu

Festival Hrady.cz v Hradci nad Moravicí.
50

Festival Hrady přilákal do Hradce tisíce návštěvníků

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Od Domu kultury Petra Bezruče v Opavě až po obchodní centrum na konci Kateřinek se bude pokládat nový asfalt.

AKTUALIZOVÁNO

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

/VIDEA, FOTOGALERIE/ Po střeleckých hodech přišel půst. Opavští fotbalisté v sobotu na domácím trávníku uhráli se Sokolovem pouze bezbrankovou remízu. Slezané přitom v prvním poločase měli několik šancí, ani jednu ale neproměnili.

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení