VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hledají se řidiči. Zn.: muži i ženy

Řidičů autobusů, trolejbusů ale třeba i kamionů je stále méně. Celorepublikově jich chybí až šest tisíc. 

4.5.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

Aktuálně mají naplněny všechny školicí kurzy na řidiče, a pokud všichni kurzisté zvládnou závěrečné zkoušky, budou mít stavy naplněny. Taková je nyní situace v Dopravním podniku Ostrava (DPO), kde v uplynulých měsících byla trolejbusová linka 104 dokonce dočasně provozována autobusy. Zkrátka nebyli řidiči.

„Vzhledem k fluktuaci a dobrovolným odchodům či do důchodu evidujeme samozřejmě uchazeče i nadále. Faktem zůstává, že na trhu práce je zoufale málo uchazečů s řidičským oprávněním skupiny C nebo D, proto do kurzů přijímáme i řidiče s „béčkem" a celý jim ho hradíme," řekl mluvčí DPO Miroslav Albrecht s tím, že všichni nově příchozí řidiči dostanou náborový příspěvek ve výši 16 tisíc korun.

Větší problémy v oblasti řidičů má dopravce Arriva Morava.

„Aktuálně v Ostravě, Třinci a Novém Jičíně školíme šest začínajících řidiček a dva řidiče. Přesto nám ještě dalších osm až deset řidičů k ideálnímu počtu chybí. Navíc musíme myslet dopředu a připravit se na odchody do důchodu," uvedla ředitelka Pavla Struhalová s tím, že také Arriva řidičský průkaz na autobus kurzistům „s béčkem" kompletně hradí. Hotoví autobusoví řidiči zase dostávají nástupní bonus deset tisíc korun.

CHYBÍ VOJNA A ŽENY

I to svědčí o tom, že o řidiče je dnes zkrátka nouze. Proč tomu tak je, o tom by výše uvedení neradi spekulovali. Vysvětlení nabízí ředitel osobní dopravy regionální autobusové společnosti TQM Michal Scholz.

„Situace na trhu práce je u této profese skutečně mírně napjatá. Jedním z důvodů je ukončení základní vojenské služby, která chrlila dostatek kvalifikovaných řidičů. Toto přes deset let chybí a začíná to být znát. Rovněž ceny v autoškolách vzrostly a dnes je pořízení řidičského oprávnění v této kategorii otázkou několika desítek tisíc korun," říká Michal Scholz.

Dodal, že zcela zbytečné obavy z této práce mají ženy. Většina dopravců přitom svými benefity a akcemi cílí právě na ně.

Další důvod nedostatku řidičů přidává Jan Tic z mezinárodní přepravní společnosti DHL Freight.

„Celý přepravní trh trpí kritickým nedostatkem řidičů, tedy nejen autobusů a trolejbusů, ale i kamionů, což sami výrazně pociťujeme. Tento tlak jsme nuceni korigovat zvyšováním ceny za přepravu. Pro mladší lidi není toto povolání perspektivní, a kdo chce přesto řídit, odchází do Německa za vyšší mzdou. Chybí nastupující generace, která by v krátké době problém vyřešila."

Autor: Petr Jiříček

4.5.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Jursa
35

Záložník Tomáš Jursa: Rozhodl náš zlepšený výkon po pauze

Ilustrační foto.

Cestování do Hlučína komplikuje výluka

Zahrádkáři poděkují za úrodu

Rozloučení s létem a poděkování za úrodu. Tuto již tradiční akci připravili zahrádkáři z Borovníků. Akce se koná tuto neděli.

Spor o majetek Rothschildů bude řešit Ústavní soud

Potomci známého finančního rodu usilují na Opavsku stále o vrácení nemovitého majetku v Ludgeřovicích a Šilheřovicích.

Do Hradce přijede Olympic, Richard Müller a poprvé také Arakain s Lucií Bílou

Jeden z největších festivalových svátků na Opavsku je tady. Každoročně se na prostranství pod zámkem v Hradci nad Moravicí sjíždějí tisícovky lidí a vše zatím napovídá tomu, že nejinak tomu bude také letos.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení