VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Národní cítění jako vzdor. Dálnice jsou posety vlajkami

Už v pátek 1. září vstoupí v platnost novela zákona, která zakazuje výskyt billboardů u dálnic a silnic první třídy. Provozovatelé věří, že nový „design“, který zavítal i do Ostravy, billboardy ochrání od jejich odstranění.

30.8.2017
SDÍLEJ:

Billboard s českou vlajkou poblíž Ostravy, snímek z 29. srpna 2017.Foto: Deník / Kaboň Lukáš

Tento týden se čeští motoristé probudili do nového světa. Dálnice a silnice už nelemují reklamy všeho druhu, ale jednotná trikolora. Přehnané národní cítění? Příprava na velký sportovní svátek? Blížící se volby? Ne, ne a ještě jednou ne. „Vyvěšením“ národní vlajky chtějí reklamní společnosti bojovat za svůj byznys a odmítají novelu zákona, která zakazuje výskyt reklamních poutačů do 250 metrů od dálnic a do 50 metrů silnic první třídy mimo zastavěnou část obce.

České vlajky v těchto dnech lemují dopravní koridory jako pouliční osvětlení a dorazily i do Ostravy.

„Jejich cílem je upozornit na stávající stav, tedy v platnost vstupující novelu zákona, kterou považujeme za hloupou, špatnou a zejména neústavní,“ řekl Deníku tiskový mluvčí Svazu provozovatelů venkovní reklamy Lukáš Váňa s tím, že přelepením reklamy vlajkami chce svaz ctít nařízení zákona o jejím zákazu.

Jedná se podle něj pouze o doporučení Svazu provozovatelů venkovní reklamy jednotlivým společnostem, avšak nemá prý informaci, že by se toto doporučení některá z firem rozhodla nerespektovat.

ZÁKON JE ZÁKON

Na tváři ministra dopravy Dana Ťoka však tento krok vyvolal pouze úsměv.

„Na dálnicích se nyní jeden z vlastníků dobrovolně přihlásil k billboardům, přelepil je vyobrazením státní vlajky a může tak naopak pomoct rychleji identifikovat, které z poutačů je potřeba rovněž odstraňovat. Zákony přece platí pro všechny i pro firmy provozující billboardy. My se jím rozhodně řídit budeme,“ ubezpečil Ťok ve svém prohlášení.

Majitelé reklamních billboardů a Svaz provozovatelů venkovní reklamy jsou však přesvědčeni, že se zákonem řídí také. Státní symbol prý přeci není reklama.

„Právní výklad zákona vnímáme tak, že v tomto případě se nejedná o reklamní plochu, je splněno nařízení zákona a není tedy co odstraňovat,“ je přesvědčen Váňa. Zda jim to bude něco platné, je ale nanejvýš nejisté.

„Očekávám, že majitelé většiny billboardů svoje poutače odstraní, jak jim nařizuje zákon,“ nechal se slyšet ministr dopravy. Pokud tak neučiní, vyzve je ministerstvo dopravy k odstranění, případně billboardy prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic samo odstraní a po firmách bude vymáhat náklady.

Autor: Petr Jiříček

30.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Deník - Naši prvňáci

Tento týden představíme školáky ze ZŠ Otická a ZŠ pro tělesně postižené

Dermoplastický model slůněte krátce před dokončením.

V muzeu je k vidění další preparát slona indického

Souhrn fotbalového víkendu

/FOTOGALERIE, VÝSLEDKY/ Přinášíme vám výsledkový servis víkendových fotbalových zápasů na Opavsku a Hlučínsku.

Obyvatelé si oddechli: herna v Osadě míru už je minulostí

Aby se jí zbavili, zakázali v Dolním Benešově provoz nonstopů i hazardu. Po několika letech se konečně dočkali. Herna totiž byla před několika měsíci uzavřena.

Rozestavěné obchvaty jsou teď v bezpečí

Klíčové dopravní stavby v regionu budou mít příští rok zelenou, ale například opravy krajských silnic čeká pro přiškrcený rozpočet velmi nejistá sezona.

Ženu ohrozil truhlík s květinami, který se zřítil přímo na chodník

V místech, kde se truhlík s květinami zřítil, je velký pohyb lidí. Je tedy velkým štěstím, že se nikomu nic nestalo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení