VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tuneloví piráti mají smůlu. Už se začalo měřit

V klimkovickém tunelu na dálnici D1 začalo úsekové měření rychlosti. Informace o prvních „pirátech" již vyhodnocuje policie. Dobrou zprávou pro hříšníky je, že pokutu zatím nedostanou.

28.12.2016
SDÍLEJ:

Klimkovický tunel. Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

V této chvíli totiž probíhá pouze zkušební provoz. Původně měl být zahájen 31. prosince, nakonec byl ale spuštěn o několik dnů dříve.

Jak Deníku řekla Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic, ostrý provoz začne do tří měsíců. „Předpokládáme, že zkušební provoz bude ukončen do 31. března 2017," uvedla Ledvinová.

Podle Lenky Sikorové z moravskoslezské policie by informace o přestupcích měli zpracovávat policisté z dálničního oddělení, kteří je dále postoupí na ostravský magistrát. Zde pak úředníci rozhodnou o sankci. „Zkušební provoz má prověřit fungování systému, průchodnost dat, důležité je i zjištění četnosti přestupků," řekla Sikorová.

Na měření rychlosti upozorňují před tunelem světelné informační tabule. O radarech informuje i navigace v autech.

S měřením úsekové rychlosti se původně počítalo již při otevření dálničního tunelu. Instalované zařízení se však nenacházelo v takovém stavu, aby na základě jeho měření bylo možné hříšníky pokutovat.

„Zařízení bylo v pilotním projektu osazeno na zkoušku bez homologace a metrologického ověření. Vzhledem k tomu, že vykazovalo celou řadu nestandardních reakcí a nepřesností, bylo demontováno, opraveno a použito na jiném místě," sdělil Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic. O záměru nasadit moderní měřící systém informoval již na počátku roku 2015 ředitel moravskoslezské policie Tomáš Kužel, který tehdy zdůraznil, že měření rychlosti v tunelech je důležité. „Tunely patří k nejrizikovějším místům. Při nehodách hrozí požáry, pro složky integrovaného záchranného systému je zásah v tunelech komplikovanější než jinde," vysvětlil Kužel. Nový systém měl být spuštěn letos v květnu, komplikace ale způsobilo odvolání neúspěšného uchazeče o zakázku. Zahájení provozu se tak posunulo až na konec roku.

Autor: Jaroslav Perdoch

28.12.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení