VYBRAT REGION
Zavřít mapu

176 km v hodině: v Opavě realita

Opava - Někteří hazardéři si opavské silnice pletou se závodní dráhou, jezdí i více než 140 km za hodinu.

23.5.2008 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Alarmujícími výsledky skončilo rozsáhlé měření rychlosti aut projíždějících ulicí U Dráhy v Opavě. Piráti silnic si v kontrolovaném úseku, který je podle organizátorů měření, opavské městské policie (MP), daleko vytíženější než frekventovaná Krnovská ulice, s dodržováním dopravních předpisů hlavu nelámou.

Nejvyšší povolenou rychlost 50 kilometrů v hodině překračují řidiči hromadně a místy, kudy v letních dnech míří stovky Opavanů ke Stříbrnému jezeru, často doslova proletí několikanásobně vyšší rychlostí než předpisy povolují.

Nepochopitelný je především výkon neznámého hazardéra, který se měřeným úsekem, který je de facto prodlouženou Rolnickou ulicí, řítil těžko uvěřitelnou rychlostí závodníka. „Přestože je na ulici U Dráhy nejvyšší povolená rychlost 50 kilometrů v hodině, v osm hodin večer byla tomuto řidiči naměřena rychlost 176 kilometrů,“ uvedla tisková mluvčí MP Pavla Losertová s tím, že kromě tohoto rekordu stojí za zamyšlení i výkony dalších čtyř řidičům, kteří ze svých čtyřkolých miláčků „vymáčkli“ rychlost přes 140 kilometrů v hodině.

„Měření jsme prováděli koncem dubna na úseku za křižovatkou s ulicí Jaselskou směrem od Stříbrného jezera do Vávrovic k mrazírnám Novaco. Za dobu měření projelo v měřeném úseku ve směru od Palhance do Kateřinek 30 410 motorových vozidel, v opačném směru pak 49 432 motorových vozidel,“ upřesnila Losertová.

Přestože výsledky vypadají na první pohled hrozivě, jsou podle Losertové příznivější než v září loňského roku, kdy byl navíc provoz na ulici U Dráhy oproti dnešku třikrát menší. Strážníci měřili rychlost pomocí mobilního radaru.

Ten podle Losertové eviduje všechny naměřené údaje, které jsou posléze vyhodnocovány. „Tyto radary mají pouze preventivní a informativní charakter, na jehož základě nelze, na rozdíl od měření prováděného státní policií, ukládat sankce,“ vysvětlila Losertová.

O tom, kam budou mobilní radary umístěny, prý navíc nerozhodují jen strážníci městské policie, ale také starostové jednotlivých městských částí. Často jsou vybírána místa, kde je zvýšený pohyb chodců, a to zejména u základních škol nebo zdravotnických zařízení.

„Z dopravního hlediska by bylo potřebné provádět měření rychlosti projíždějících vozidel ve spolupráci s Policií České republiky a jízdu vysokou rychlostí náležitě postihovat,“ dodala mluvčí MP Losertová.

Autor: Jiří Korbel

23.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení