Současná podoba železničního nádraží Opava–východ sice lahodí oku, ale vlídné k cestujícím přece jen není. Zásadním nedostatkem je absence čekárny pro cestující. Ta působí problémy zejména pak starším ročníkům. Mladší ročníky by uvítaly úschovnu kol. „Chybí mi tady čekárna, jsem už přece jen starší člověk a nevydržím tak dlouho na nohou,“ svěřila se žena, která nechtěla vystoupit z anonymity, redakci je však její jméno známo.

„Šla jsem si tedy sednout do nádražní restaurace,“ pokračuje dále žena a s rozhořčením v hlase říká: „Protože jsem si ale nic neobjednala, číšnice mě z prostor restaurace vykázala.“ Na tentýž nedostatek poukázala rovněž devětapadesátiletá Věra Otýpková ze Suchých Lazců. „Čekárna tady opravdu chybí. Také co se týče autobusů před nádražní budovou, tak to je katastrofa,“ zmínila Věra Otýpková. Jediné, co si pochvaluje, je podchod.

„Je dobře, že tady je, dostanu se tak rychleji na Těšínskou na autobus,“ řekla Věra Otýpková. Mezi řečí pak poukázala na malůvky v podchodu. „Sprejeři jsou dneska všude, měli by s tím ale něco dělat,“ podotkla. Také pětašedesátileté Drahomíře Bednářové cestující na trase Opava-Hlučín absence čekárny pro cestující vadí. „Není tady ani čekárna, ani žádné lavičky, kam bych si mohla sednout,“ stěžuje si Drahomíra Bednářová a poukazuje i na pokreslený podchod: „Dnešní mladí si ničeho neváží, sotva to tu udělali, už je to zničené. Měli by tady dát kamery nebo někoho, kdo by to ohlídal.“

Přednosta stanice Opava–východ Jiří Váleček okomentoval současný stav slovy: „Samozřejmě to řešíme. Kvůli nedostatku prostoru je momentálně čekárna pro cestující ve vestibulu obsazena pracovníky výdeje zavazadel. Plně funkční by měla být od prvního prosince.“ Škodám, které způsobují sprejeři, by také mělo odzvonit. „V současné době jedná správce budovy s městem o kamerovém systému. Problémem jsou ale finance, jelikož se hodně peněz investovalo do správní budovy. Chtěli bychom, aby alespoň nástupiště a podchod byly vizuálně zabezpečeny, a předešlo se tak větším škodám.“