VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dispečeři záchranky zvládli už téměř 13 tisíc hovorů

Opavsko - Mladý muž se zranil v lese. V noci jej hledali policisté i hasiči. Během hledání operátoři úzce spolupracovali. Informace mezi složkami Integrovaného záchranného systému (IZS) bylo možno hned předávat. Vážně zraněného muže se tak podařilo najít včas a zajistit jeho transport do nemocnice.

20.2.2011 2
SDÍLEJ:

Krajské zdravotnické operační středisko (KZOS) má za sebou pět týdnů provozu.Foto: archiv KZOS

I to je jeden z případů, který řešili dispečeři záchranné služby. Ti už pět týdnů fungují v Krajském operačním středisku v Ostravě. Jak reakci řekl tiskový mluvčí krajské záchranky Lukáš Humpl, dispečeři záchranné služby zajišťují příjem všech linek tísňového volání 155 z území Moravskoslezského kraje.

V průměru 365 volání za 24 hodin

„Zpravidla osmičlenná směna zdravotnických operátorů musí zvládnout nejen příjem a zpracování tísňové výzvy, tedy zjistit, o jakou událost se jedná, rozhodnout o její naléhavosti a nejvhodnějším způsobu řešení,“ vysvětlil Humpl s tím, že úkolem operátorů je také vysílání posádek, komunikace s nimi a se zdravotnickými zařízeními, do nichž sanitní vozy s pacienty na palubě následně míří.

Jak dále zmínil, během prvních pěti týdnů obsloužili operátoři 12 790 příchozích hovorů, což znamená v průměru 365 volání za čtyřiadvacet hodin. Z toho byly podle jeho slov zhruba tři čtvrtiny hovorů na tísňových linkách.

Složky IZS v úzkém kontaktu

Operátoři Hasičského záchranného sboru, Policie České republiky i ÚSZS MSK jsou nyní podle něj v bezprostředním kontaktu. „Přesto je třeba zdůraznit, že v situaci náhle vzniklého úrazu či nemoci, kdy je zapotřebí přivolat záchrannou službu, zůstává v naprosté většině případů jednoznačně nejvýhodnější volit číslo 155,“ upozornil Humpl a dodal, že důvodů je hned několik.

„V kontaktu s volajícím bude ihned operátor se zdravotnickým vzděláním, který je schopen neprodleně učinit vše potřebné pro vyslání vhodné posádky ÚSZS MSK. Telefonujícímu, pokud je to potřeba, také poradí v postupu poskytnutí první pomoci,“ podotkl.

Závěrem doplnil, že volající již není dále přepojován, ani nemusí znovu jinému operátorovi opakovat, co se stalo.

Autor: Lucie Orbanová

20.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Ilustrační foto.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Opavské chytré zastávky už jsou ve zkušebním provozu

Celkem na čtyřech zastávkách městské hromadné dopravy v Opavě byly během uplynulých dní nainstalovány takzvané inteligentní zastávky.

Převrácený náklaďák zablokoval silnici ze Skřipova do Staré Vsi

Dvě jednotky hasičů zasahovaly v pátek 18. srpna 2017 u dopravní nehody nákladního automobilu u Skřipova na Opavsku. Vůz se převrátil na bok a zablokoval celou komunikaci.  

Letní měsíce zastavily pokles nezaměstnanosti v okrese

Pokles nezaměstnanosti se na Opavsku zastavil a počet uchazečů o práci velmi mírně stoupl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení