VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kraj chce pomoci problematické dopravě na Hlučínsku

Hlučínsko - Sdružení obcí Hlučínska požádalo Moravskoslezský kraj o peníze na pořízení studie Perspektivní řešení dopravní obslužnosti obcí zastoupených ve Sdružení obcí Hlučínska. Studie má především z časového hlediska definovat priority regionu Hlučínska v oblasti dopravy a současně upřesnit i parametry plánované silnice I/56.

28.2.2012 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Matej Slávik

Celkové předpokládané náklady na její vypracování byly vyčísleny na 150 tisíc korun a Sdružení obcí Hlučínska požádalo Moravskoslezský kraj o finanční příspěvek ve výši 50 tisíc korun. Radní kraje tuto neinvestiční dotaci projednali a doporučili krajskému zastupitelstvu schválit ji na svém zítřejším zasedání.

Jeden z hlavních problémů dopravní situace na Hlučínsku představuje nevyhovující silnice 1/56, nevhodně vedená v oblasti s intenzivní zástavbou. Obyvatele sužuje zvýšený hluk, vibrace, emisní zatížení i bezpečnostní rizika. Byla jedním z hlavních důvodů pro zahájení předprojektové přípravy výstavby rychlostní silnice R56.

Její postupná výstavba je zahrnutá do krajské dopravní koncepce v letech 2014 až 2018 s dokončením po roce 2018. V roce 2007 byla předprojektová fáze s třímilionovou finanční podporou Moravskoslezského kraje dokončena do úrovně technické studie.

Další přípravnou fázi však odsunul nesouhlas Ludgeřovic s trasováním přes obec i aktuální politika ministerstva dopravy. Výsledkem je, že ministerstvo ani Státní fond dopravní infrastruktury s touto výstavbou v nejbližší době nepočítají.

Co je Sdružení Hlučínska?

Sdružení obcí Hlučínska zahrnuje sedmadvacet členských měst a obcí na území vymezeném městy Opavou a Ostravou a směrem na sever až k hranici s Polskem. Mezi významné silniční tahy v této části opavského okresu patří hlavně silnice první třídy I/56 v úseku Opava Ostrava i paralelně vedená I/11 a I/46, spojující region v tahu Opava Sudice s Polskem.

Silnice druhé a třetí třídy zajišťují napojení na Polsko prostřednictvím řady silničních hraničních přechodů. Železniční doprava v oblasti Hlučínska je zajišťována tratěmi Opava východ Hlučín, Kravaře ve Slezsku Chuchelná a tratí v úseku Opava východ Ostrava. V oblasti se nachází i řada cyklostezek, které přispívají k turistické atraktivitě regionu.

Autor: Jitka Hrušková

28.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení