VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dobrá zpráva: Peníze na jedenáctku i obchvat budou

Opava - Vláda v demisi udělala předminulý týden Opavanům radost. Schválila rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury na rok 2014 a jeho střednědobý výhled na léta 2015 a 2016. Pokud jeho osudem ještě nezamíchají nově zvolení poslanci, vypadá budování dopravní situace na Opavsku velmi nadějně.

22.10.2013 13
SDÍLEJ:

Do stavby jedenáctky stát nalije další peníze.Foto: archiv

Rozpočet fondu dopravy na příští rok umožňuje pokračování výstavby řady klíčových dopravních staveb v západní části Moravskoslezského kraje, tedy i jedenáctky z Opavy do Ostravy a severního obchvatu Opavy.

„Čísla, která máme k jednotlivým stavbám k dispozici, jsou proti minulým letům velmi příjemné překvapení," říká předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (SZ).

Dálniční přivaděč Prodloužená Rudná bude, na rozdíl od předchozích návrhů rozpočtu, financován z evropských fondů. Na jeho výstavbu se pro rok 2014 počítá s částkou 1,382 miliardy korun. Budování jedenáctky jako navazujícího úseku bude plynule pokračovat s podporou 1,460 miliardy korun.

K řešení zůstává problematika této rychlostní komunikace v Komárově a v Nových Sedlicích.

„Naše úsilí k vybudování kvalitní dopravní infrastruktury v západní části našeho kraje se konečně naplňuje. Děkuji všem, kteří nám v našem úsilí pomáhali a stále nás podporují," konstatuje místopředsedkyně sdružení a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD).

Dobrých zpráv je však víc. Rozpočet fondu dopravy pamatuje také na přípravu obchvatů Opavy a Krnova. „Na přípravu východní a západní části severního obchvatu Opavy bude uvolněno 19 milionů korun a na krnovský obchvat 15 milionů korun," dodává tajemník sdružení Martin Dostál.

V uplynulých dnech se významně změnil postoj ministerstva dopravy týkající se zahájení výstavby východní části severního obchvatu Opavy. „Na faktické zahájení výstavby této stavby je na příští rok vyčleněno 146 milionů korun. Počítá se s financováním z fondů Evropské unie," říká Martin Dostál.

Rychlost zahájení stavby obchvatu závisí do značné míry na bezproblémovém výběrovém řízení dodavatele stavby. „Soutěžit podle stávajících zákonů je časově i administrativně velmi náročné. Snad bude všechno probíhat podle plánů státu a příští rok se severní obchvat Opavy začne konečně stavět," doufá Pavla Brady.

Velkou výzvou pro sdružení dál zůstává zařazení silničního tahu I/11 a I/57 mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi do globální sítě TEN-T.

Autor: Jitka Hrušková

22.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Rychlovlak. Ilustrační foto.

Proč nejezdí vlaky rychleji

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Opavské chytré zastávky už jsou ve zkušebním provozu

Celkem na čtyřech zastávkách městské hromadné dopravy v Opavě byly během uplynulých dní nainstalovány takzvané inteligentní zastávky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení