Okružní křižovatka v průsečíku ulic Krnovské a Vančurovy je už hotová a také dohodnutá záležitost. Pracovníci odboru dopravy však v minulých letech nelenili a vytvářeli studie na další kruhové objezdy.

Kromě častokrát zmíněné „Vančurky" vytipovali tři místa, kde by bylo také záhodno se uchýlit ke stavbě „kruháče". Zatím jde o skutečně vzdálenou hudbu budoucnosti, ale mohly by vyrůst na křižovatkách ulic Fügnerovy, Vrchní, Ratibořské, pak na problematickém výjezdu z Opavy ve směru na Hradec na Moravicí, kde se kříží ulice Rooseveltova a Hradecká, a v neposlední řadě jde také o druhý konec „Vančurky" a křižovatky s ulicí Olomouckou a Dostojevského.

„Určovali jsme místa, kde by se okružní křižovatky nejvíce hodily a kde by jich bylo nejvíce zapotřebí," vysvětloval vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací opavského magistrátu Rudolf Klein a jedním dechem dodal: „V současnosti jsou hotové studie, ale vzhledem k tomu, že se jedná o silnice I. třídy, týká se to Ředitelství silnic a dálnic. To také na takové projekty poskytuje peníze a realizuje samotnou stavbu."

Ne všude lze „kruháče" postavit

Už nyní je jasné, že tři zmíněné kruhové objezdy jsou v tuto chvíli hudba budoucnosti. Jejich realizace může trvat i několik desítek let. Ze tří uvedených křižovatek je jednoznačně nejproblematičtější ta nna výpadovce ve směru na Hradec nad Moravicí. V odpolední dopravní špičce je problém odbočit doleva.

Řidiči to mnohdy nemají jednoduché ani na konci Vančurovy ulice u bývalé nemocnice.

„Pokud máme hovořit o Ratibořské, zde je doprava řízena semafory. Na rozdíl od ostatních uvedených křižovatek zde řidič nečeká tak dlouho," mínil dále Rudolf Klein. O objezdu nebo alespoň semaforech se v minulosti uvažovalo také na obávané křižovatce ulic Nákladní a Pekařské. „Okružní křižovatka anebo semafory by zde problémy s dopravou vyřešily," vysvětloval.

„Ani jedno z toho ovšem není proveditelné kvůli blízkosti okolních budov," pokračoval ještě Rudolf Klein. Hodně ošemetná situace vládne i na křižovatce ulic Husovy a Olomoucké. Také na tomto místě není z podobných důvodů jako na Nákladní možné instalovat semafory anebo postavit kruhový objezd.

Na Vančurce se začne stavět do konce roku

V brzké době Opavané mohou očekávat započetí stavby kruháče na křižovatce Vančurovy a Krnovské ulice. Podle posledních informací z odboru dopravy by se mělo začít do konce tohoto roku.

Prvně bude zdemolován zchátralý objekt bývalých mlékáren, z něhož před nedávnem při poryvu silného větru málem odletěla část plechové střechy. V blízkosti kruháče vznikne i nová čerpací stanice Benziny. Právě tato společnost a hlavně Ředitelství silnic a dálnic poskytnou finance na samotnou stavbu.

Nový kruhový objezd vyjde na částku pohybující se okolo 14 milionů korun i s DPH.

Zmíněná křižovatka je nejen mezi místními řidiči doslova nenáviděnou. Po Krnovské v průměru projede 15 500 vozidel za den. Při velkém provozu doleva prakticky nejde odbočit. Do budoucna se počítá s tím, že skrze pozemek mlékáren bude vybudována i cesta k městské víceúčelové hale.

Při budování nového kruháče se nemusíte obávat toho, že by provoz na Krnovské musel být úplně pozastaven. „Okružní křižovatka se bude dělat na etapy. Jeden pruh vždy bude průjezdný. Samozřejmě za určitých dopravních omezení a hlavně snížené rychlosti," zakončil Rudolf Klein.

Petr Dušek