Když jsme ji v úterý navštívili, na vlastní oči jsme pozorovali, co zde dešťové srážky napáchaly za jeden jediný den. A nestačili jsme se divit. Krizová situace je tu snad odjakživa. Kam paměť paní Válkové sahá, byla zde vždy jen prašná cesta tvořená ušlapanou hlínou a štěrkem. Stačil drobný déšť a lidé byli doslova po kotníky v blátě.

Proto všichni obyvatelé ulic nadšeně kvitovali, když se na ni před čtyřmi lety začal pokládat asfalt. Netušili ovšem, že to bude z bláta do louže. A to doslova a do písmene.

Cesta je totiž nešťastně řešená. Za vše mluví fakt, že kanály jsou položeny výš než samotná cesta. Stačí jednodenní srážky a z ulice je doslova jezero, které nelze přejít suchou nohou. Navíc prý asfalt před čtyřmi lety položili na nezpevněný povrch. Chodníky podél ulice už situaci nezachrání, akorát ji zhoršují. Skrze ně totiž voda prosakuje do sklepů zdejších lidí.

Dana Válková nás neváhala do toho svého zavést. „Teď tu jsou jenom dva centimetry, patnáct kýblů vody už jsme vynesli. A taky pršelo jenom jeden den. Když prší dlouho, máme to až po druhý schod," ukazovala zhruba do půlmetrové výšky.

.

Dana Válková vybírá vodu ze sklepa. Činnost, která je pro ni na denním pořádku pokaždé, když zaprší. Foto: Deník/Klára Jarošová

Lidé z Mařákovy ulice prý ale nenechali nic náhodě a kvůli zatopené cestě běhali od čerta k ďáblu. Za nešťastnou cestu orodovali na národním výboru, správě silnic, ale třeba i u technických služeb. „Jedni nás posílali k druhým, že to pod ně nespadá," vzpomíná Dana Válková. „ Kolik let už to trvá…", povzdechla si nešťastně. „Nejhorší je, že už opravdu nevíme, kam se obrátit," uzavřela.

Redakci se podařilo zjistit, že za ulici odpovídají Technické služby. „Jedná se o místní komunikaci, na jejíž celkovou rekonstrukci je zpracována projektová dokumentace a je zařazena v plánu investic města. Pokud je mi známo, tato rekonstrukce by měla být realizována včetně výstavby kanalizace a nových uličních vpustí," sdělil nám provozně-technický náměstek Technických služeb Opava, s. r. o. Martin Girášek.

Dále odůvodnil, proč před čtyřmi lety byl problém vyřešen tak krátkozrace. „Před zmíněnými čtyřmi lety byla na dotčené komunikaci provedena odborem investic magistrátu města provizorní vysprávka povrchu tak, aby bydlící nemuseli chodit po nezpevněném povrchu," uvedl Martin Girášek.

„Předpokládané finanční náklady činí sedmnáct milionů. Bohužel této investiční akci nebyla doposud dána priorita," sdělila vedoucí odboru přípravy a realizace investic města Jana Onderková. Obyvatelům Mařákovy ulice tedy nezbývá nic jiného než nakoupit zásobu gumáků, připravit kýble na odklízení vody ze sklepů a počkat na to, až jejich problém bude prioritní.