VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trolejbusy budou po šesté večer jezdit co půl hodiny

Opava - Intervaly mezi trolejbusy se z dvaceti minut prodlouží na třicet. Nové jízdní řády začnou platit od 1. dubna.

18.3.2015 43
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK

Městský dopravní podnik Opava je nucen z důvodu krácení rozpočtu a nevyužívanosti večerních trolejbusových spojů k optimalizaci dopravy. Ta se projeví tak, že po šesté hodině večerní budou trolejbusy jezdit v třicetiminutových intervalech, a ne dvacetiminutových, jako tomu bylo doposud.

„Dopravu jsme museli omezit z důvodu snížení dotací ze strany města a nevytíženosti večerních spojů," vysvětluje důvody optimalizace ředitel MDPO Radek Filipczyk. Podle něj omezení nevytížených spojů je cestou nejmenšího odporu, jak ušetřit peníze. „K rušení linek či zvyšování jízdného jsme rozhodně přistupovat nechtěli," komentuje Filipczyk dále.

Město dotace dopravnímu podniku pro letošní rok snížilo o čtyři miliony. Tímto omezením dopravy MDPO ušetří zhruba okolo dvou milionů korun ročně. „To aspoň částečně vyrovná zkrácení rozpočtu," pokračuje Filipczyk.

Podle analýzy, kterou MDPO vypracoval, trolejbusy ve večerních hodinách nejsou zvlášť vytíženy, ve vozech jezdí většinou jen pár lidí a toto omezení by pro cestující nemuselo být až tak citelné. „Chápeme, že každé omezení hromadné dopravy je zásah, bohužel je to pro nás nevyhnutelný krok," dodává ředitel MDPO.

Upraveny budou i jízdní řády autobusů tak, aby navazovaly na spoje trolejbusové.

Podle náměstka primátora Josefa Stiborského byla tato optimalizace nevyhnutelná. „Prodloužení intervalů mezi večerními spoji je pouze reflexe na nevytíženost těchto spojů," vysvětluje Stiborský. Cílem optimalizace je to, aby nedocházelo k nehospodárnému jednání a aby provoz dopravy byl ekonomicky výhodnější.

„Už jsem i od občanů slyšel připomínky, že večerní spoje jezdí prázdné a zdá se jim zbytečné, aby tedy jezdily tak často," dodává náměstek. Zaměstnanci dopravního podniku se však nemusejí bát, že by s rušením spojů přišlo i rušení pracovních míst. „Zaměstnanci dopravního podniku se o svá místa rozhodně bát nemusejí," uzavírá Radek Filipczyk.

Autor: Barbora Němcová

18.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 43
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Jursa
35

Záložník Tomáš Jursa: Rozhodl náš zlepšený výkon po pauze

Ilustrační foto.

Cestování do Hlučína komplikuje výluka

Zahrádkáři poděkují za úrodu

Rozloučení s létem a poděkování za úrodu. Tuto již tradiční akci připravili zahrádkáři z Borovníků. Akce se koná tuto neděli.

Spor o majetek Rothschildů bude řešit Ústavní soud

Potomci známého finančního rodu usilují na Opavsku stále o vrácení nemovitého majetku v Ludgeřovicích a Šilheřovicích.

Do Hradce přijede Olympic, Richard Müller a poprvé také Arakain s Lucií Bílou

Jeden z největších festivalových svátků na Opavsku je tady. Každoročně se na prostranství pod zámkem v Hradci nad Moravicí sjíždějí tisícovky lidí a vše zatím napovídá tomu, že nejinak tomu bude také letos.

Užili si dovolenou i festivaly. Teď už krajští lídři vyhlížejí volby

/ANKETA, KANDIDÁTKY PRO VOLBY 2017/ Volby do Poslanecké sněmovny se uskuteční 20. a 21. října, do včerejška ale musely strany podat své kandidátky. Kdo jsou lídři v Moravskoslezském kraji a jak v létě nabírali síly do předvolebních soubojů?  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení