VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik v Opavě má nového ředitele

Celkem dvanáct uchazečů mělo zájem o pozici ředitele Městského dopravního podniku Opava (MDPO). Vítězem výběrového řízení, které představenstvo vypsalo v polovině června, se stal Jaromír Walaski, který do té doby působil ve společnosti Arriva Morava.

20.12.2015 3
SDÍLEJ:

Nový ředitel dopravního podniku Jaromír Walaski vedle trolejbusu číslo 307, který od listopadu funguje také jako pojízdná retro galerie.Foto: DENÍK / Petr Večeřa

Nového ředitele do funkce doporučila výběrová komise a v září jeho jmenování potvrdilo představenstvo podniku.

„Bylo z čeho vybírat. Výběrového řízení se zúčastnilo hned několik kandidátů, kteří jsou na takovou pozici vhodní. Komise pak dala jmenovitá doporučení představenstvu a první byl Jaromír Walaski," řekl v minulosti Adam Ludvík Kwiek, předseda představenstva dopravního podniku.

Každý z uchazečů musel splnit několik podmínek, které stanovilo představenstvo, a jednou z nich byla také vize řešení dopravy v Opavě. „Pan Walaski zaujal komplexně. Tedy nejen vzděláním a referencemi, ale také předloženou koncepcí a její obhajobou. Na otázky odpovídal zřetelně a bez váhání," dodal na adresu nového ředitele Kwiek.

Předchůdcem Jaromíra Walaskiho byl Radek Filipczyk, který v křesle ředitele dopravního podniku strávil dva roky. Městský dopravní podnik v Opavě tak podle všeho čeká řada změn a novinek, jednou z těch nejzásadnějších by mělo být rozšíření oblasti služeb, kde by se podnik rád věnoval také náhradní autobusové dopravě, která by fungovala například při Českých drahách.

Jaromír Walaski

» 11 let pracuje v oboru dopravy
» dva roky se živil jako řidič autobusu
» pracoval v dopravním podniku Ostrava
» doposud působil v Arriva Morava
» ředitelem MDPO je od 1. 12. 2015

Pochází z Orlové a v oboru dopravy se pohybuje už jedenáct let. Začínal jako řidič autobusu a pracoval také v dopravním podniku v Ostravě.

„Přiznám se, že vůbec nechápu, jak může řidič někomu záměrně ujet před nosem, jsem odpůrce takového chování. Budu apelovat na řidiče, aby počkali a raději nabrali menší zpoždění, než aby ujeli. Řidiči si musí uvědomit, že pracují v oboru služeb a ta je pro lidi," uvedl pár dní po svém nástupu do funkce.

Přestože Jaromír Walaski není opavský rodák, město se mu zalíbilo: „Opavou jsem samozřejmě v minulosti mnohokrát projížděl a vždy se mi líbila."

Jak bude vypadat městská hromadná doprava v Opavě?

S novým ředitelem dopravního podniku přichází také nová koncepce vedení. Jedním z hlavních cílů bude navázat na úspěchy předchozího vedení v rámci zavádění nízkopodlažních vozů. Naopak doposud nenaplněným cílem je zlepšení ekonomického fungování podniku ve snaze ušetřit.

S nastupováním zadními dveřmi se zatím nepočítá

Přáním některých cestujících v Opavě je, aby mohli do vozů nastupovat například zadními dveřmi, což je naprostou samozřejmostí ve větších městech.

Nový ředitel dopravního podniku Jaromír Walaski však se změnou současného systému nepočítá. „Opava nemá tak velký objem nástupu a výstupu, aby bylo třeba rušit povinnost nastupovat pouze předními dveřmi. V současné době vozy nenabírají kvůli nastupování lidí zpoždění, takže důvod ke změně nevidím," řekl Walaski.

Jedním z hlavních argumentů pro zachování stávajícího systému je snazší kontrola černých pasažérů. V Opavě jich za rok evidují okolo 70, a tak dopravnímu podniku stačí pouze dva revizoři. Ostrava, kde je dovoleno nastupovat i zadními dveřmi, se potýká s 250 černými pasažéry denně.

Maximální komfort pro cestující v rámci možností

Ačkoliv je Opava jedním z historických center Slezska, modernizace by se jí neměla vyhýbat, a to ani v rámci městské hromadné dopravy. Aktuálně se může pyšnit poměrně unikátní situací, kdy všechny autobusy městského dopravního podniku jsou nízkopodlažní.

„Je to fantastické a skvěle to zapadá do koncepce, které bychom se rádi drželi. Poskytovat cestujícím maximální komfort, který v rámci možností můžeme. Nízkopodlažní vozy jsou výhodné nejen pro starší lidi, ale i pro maminky s kočárky," uvedl k vozovému parku ředitel MDPO Jaromír Walaski.

K již zmíněnému většímu komfortu by podle něj měla vést také oprava zastávek. Jako třeba těch v ulici Gudrichova nebo u Kylešovského kopce, kde vznikly nové a bezbariérové zastávky.

Jednou z dalších možností, jak zlepšit komfort pro cestující hromadnou dopravou, je takzvaná SMS jízdenka, která funguje v řadě měst České republiky. „Určitě se takové myšlence nebráníme, ale je třeba velmi zvážit, zda by toto bylo přínosem pro naše cestující.

Naprosto ale chápu ty, kteří přijedou do Opavy z jiného města, kde jsou zvyklí, že je možné si koupit jízdenku přes mobil. Žijeme ve 21. století a i my jako dopravní podnik chceme myslet na mladší generaci. Po analýze uvidíme, zda je tato možnost reálná, ale nebráním se tomu," přiznal Jaromír Walaski.

Rozšíření služeb do budoucna

Součástí vize, kterou nový ředitel MDPO Jaromír Walaski prezentoval, je rozšíření oblasti služeb.

„Není to žádné tajemství, chtěli bychom se věnovat náhradní autobusové dopravě při výlukách Českých drah. Je to pro nás šance, jak si vydělat nějaké peníze, které se v dopravním podniku vždy hodí. Ruku v ruce s tím ovšem musí jít dohled nad finančními výdaji.

Chci se podívat na nákup náhradních dílů, zda se najde způsob, jak ušetřit. Je nutné analyzovat procesy a nastavit je tak, aby se nám podařilo ušetřit," vysvětluje svůj plán Walaski.

Pomoci by mu měly také dotační tituly, o které bude dopravní podnik také v příštím roce usilovat. „Rádi bychom se zaměřili více na naše trolejbusy, protože autobusy máme skoro nové. Chceme zlepšit pohodlí pro cestující a navíc platí, že stáří vozového parku by nás mohlo jednou dohnat při placení drahých oprav," dodal ředitel MDPO.

Dopravní podnik v Opavě neprožíval v poslední době příliš stabilní období, když docházelo ke změnám právě na pozici ředitele. „To je pochopitelně pro každý podnik nepříjemné. Každý má nějakou svou představu, koncepci, a když je vystřídaný, tak se vše zastaví a začíná se od začátku.

Já bych rád navázal na to, co už v Opavě funguje a přináší výsledky. Prohloubení vztahu s cestujícími i pomocí takových věcí, jako je pojízdná retro galerie, já oceňuji. Doprava je součást života každého z nás, aniž bychom si to kolikrát uvědomili," uzavřel povídání Jaromír Walaski.

Petr Večeřa

Autor: Redakce

20.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opavské koupaliště. Ilustrační foto.

Opavské kulturní léto se rozloučí multižánrovým Koupákem

Ilustrační foto.

Pěstounská péče? Zájemců na Opavsku je málo

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

AKTUALIZOVÁNO

Petr Zapalač: Chtěl jsem už první střelu proměnit v gól

/ROZHOVOR, VIDEO/ Na hřišti pobyl pětadvacet minut, i tak toho Petr Zapalač stihl hodně. Třicetiletý záložník v barvách Slezského FC se nejdříve blýskl krásnou střelou, kterou brankář Toma vyrazil. O pár minut později se rozhodl centrovat a byl z toho gól. Hlavou se trefil Jan Žídek. Slezané tak slavili cenné vítězství 2:1.

AKTUALIZOVÁNO

II. liga: Opava - Táborsko 2:1

FOTOGALERIE,VIDEO/ Favorit z Opavy urval cenné vítězství nad Táborskem.  Slezany vysvobodil deset minut před koncem kapitán Žídek a jeho tým se minimálně do středečního večera vrátil do čela soutěže. 

Tak už jsme na světě

Vážení čtenáři, prostřednictvím našeho Deníku se opět můžete podívat na miminka narozená v opavské porodnici. Tentokrát přivítáme pět holčiček a jedenáct chlapečků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení