VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jan Midrla sklízí úspěchy ve světě

VELKÉ HOŠTICE - Dnes vám přinášíme příběh třináctiletého Jana Midrly z Velkých Hoštic, který od svých šesti let závodí na motokárách. Je pětinásobným mistrem republiky a je to také jediný český závodník, který zvítězil ve světovém finále EASY KART již v deseti letech.

15.11.2007
SDÍLEJ:

Za volantem své motokáry. Jan Midrla při závodu.Foto: Archiv Romana Midrly

O tom, co musí jezdec na motokárách umět, kolik stojí výbava pro tento sport, a kdo si mladého talentu už všiml, jsme si povídali s otcem třináctiletého Jana, RomanemMidrlou. Jak se vlastně jeho syn k tomuto sportu dostal? „K motokárám jsem ho přivedl vlastně já,“ říká Roman Midrla. „Měl jsem kdysi s kamarádem půjčovnu motokár a když bylo Honzovi asi tři a půl roku, koupil jsem mu první motokáru. „Když jsem viděl, že ho to dost baví, začali jsme jezdit na trať do Vysokého Mýta, kde se jezdí mistrovství republiky,“ vypráví jeho otec.

„První závod jel v šesti letech, to bylo v roce 2000. Už v druhém závodě se tehdy umístil na třetím místě v Castrol Baby Cupu,“ pokračuje právem hrdý otec, který je majitelem mototechny v Opavě. Od začátku své jezdecké kariéry se stal Jan už pětkrát mistrem republiky. To, co je ale snem každého závodníka, je uspět na závodech v Itálii. „Itálie je největší kolébka tohoto sportu,“ vysvětluje zaujatě otec mladého talentu s tím, že v Itálii se také jezdí i neoficiální mistrovství světa závod zvaný Open Master. Kdo se chce dostat na špičku, musí trénovat v Itálii. Jen letos jsme tam byli už asi desetkrát,“ říká Roman Midrla, ale dodává: „Všechno je to o penězích a spoustě času. Jen cesty do Itálie vyjdou na velké peníze, co teprve technické vybavení, startovné atd.“

Pokud by někdo chtěl v tomto sportu začít, zřejmě by ho zajímalo, na kolik přijde například jeden rok. „Závodění u nás v republice můžeme počítat v řádech desetitisíců, ale jezdit venku, např. v Itálii nebo Francii, to už je podstatně vyšší částka,“ uvádí Roman Midrla s tím, že bez sponzora je vrcholová úroveň těžko dosažitelná i pro jeho syna, který už má ve sbírce i mezinárodní úspěchy.

Jedním z nich je i účast na programu EASY KART DRIVER PROGRAM. Do tohoto programu, který podporuje výrobce špičkových podvozků firma Birel, bylo vybráno sedm mladých talentů. Šest z nich jsou Italové a sedmým je Jan Midrla. Je také jediným Čechem, který kdy tuto podporu získal za absolutní vítězství v roce 2006 ve dvou italských šampionátech CENTRO NORD a CENTROEAST. Co musí mít kromě peněz motokárový závodník? „Musí být rozvážný, soustředěný a hlavně velmi rychlý. Když už se pak rozhodne předjet, nesmí zaváhat a cuknout,“ vysvětluje Roman Midrla, který se o tento sport zajímá už dlouhá léta.

Jakou budoucnost má jezdec na motokárách? „Všichni špičkoví závodníci jako Kubica, Alonso nebo Hamilton, kteří jezdí ve formuli 1, začali na motokárách,“ vysvětluje RomanMidrla. Třináctiletý Jan by ale prý chtěl zkusit ralley. „Je to akčnější,“ říká s úsměvem jeho otec a dodává: „Honza je skromný a má talent, přál bych mu, aby se jeho přání splnilo.“

15.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Roman Skuhravý

Opava chce potvrdit výhru z Ústí

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Opavské chytré zastávky už jsou ve zkušebním provozu

Celkem na čtyřech zastávkách městské hromadné dopravy v Opavě byly během uplynulých dní nainstalovány takzvané inteligentní zastávky.

Převrácený náklaďák zablokoval silnici ze Skřipova do Staré Vsi

Dvě jednotky hasičů zasahovaly v pátek 18. srpna 2017 u dopravní nehody nákladního automobilu u Skřipova na Opavsku. Vůz se převrátil na bok a zablokoval celou komunikaci.  

Letní měsíce zastavily pokles nezaměstnanosti v okrese

Pokles nezaměstnanosti se na Opavsku zastavil a počet uchazečů o práci velmi mírně stoupl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení