Auto je pro opavské městské policisty nejrychlejší dopravní prostředek. Jsou ale stísněná místa, kde se jejich manévrovací schopnosti omezují a jako vhodnější se jeví právě použití kola nebo skútru.

„Je to třeba v úzkých uličkách, na přeplněných parkovištích na sídlištích a hlavně pak na cyklostezkách, kde můžeme snáze provádět kontroly," popisovala tisková mluvčí opavské městské policie Petra Stonišová. V současné době mají strážníci k dispozici celkem šest skútrů a čtrnáct jízdních kol. Pořízeny byly v roce 2007 a v praxi se osvědčily.

Do té doby se hlídky pohybovaly autem anebo pěšky. Podobné prostředky se hojně využívají také v jiných městech republiky. Kolegové z Nového Jičína třeba nově spoléhají na elektroskútr, který mají ve výpůjčce.

„S něčím podobným zatím nepočítáme. Prozatímní počet našich skútrů a kol je dostačující," pokračovala mluvčí.

Ptali jsme se také na to, jakým způsobem se služby na těchto prostředcích rozdělují. „Pravidelně se to střídá. Stává se, že přijde strážník a projeví zájem o službu na kole. Pro nás je nejdůležitější mít pokryto centrum města. Pokud se nám to podaří, můžeme k tomu svolit," uvedla Petra Stonišová.

Současné hlídky Městské policie Opava mohou ve službě mimo jiné používat kolo či skútr, méně známá je však skutečnost, že v minulosti jezdili i na kolečkových bruslích, byť se jednalo jen o nárazové akce.

„Dnes už tomu tak není. Jde asi o rok 2006 nebo 2007. Strážníci je měli, když dohlíželi na veřejné vyjížďky na in-line bruslích. Tehdy se však tyto akce konaly každý týden, nyní jsou snad třikrát za rok. Dozor už obstaráváme jinak," vysvětlovala na závěr mluvčí MP Opava.