Následující dotaz redakci zaslala čtenářka Anna Slabá z Opavy: „Chtěla bych se zeptat na to, proč v době, kdy se preferují bezbariérové komunikace, se vyskytují na křížení některých ulic v Opavě bariéry v podobě zvýšených obrub. Mám na mysli například křižovatku ulic Slovenská a Palisova v Kylešovicích či vjezd do parkovacího domu na Nákladní.“

Na dotaz reagoval Rudolf Klein z odboru dopravy opavského magistrátu: „Každé křížení či napojení na komunikaci, které není považováno za křižovatku (například sjezd) by dle zákona o pozemních komunikacích mělo být odděleno v místě připojení sníženou silniční obrubou na výšku dva až pět centimetrů nad niveletu vozovky.

Tou je v daném případě i uváděný vjezd do parkovacího domu na ulici Nákladní v Opavě, jinak by v daném úseku silnice musela být nějakým způsobem řešena přednost v jízdě ať už předností zprava či dopravním značením. U běžné křižovatky, jak uvádíte v Kylešovicích, není toto obvyklé a není nám znám důvod umístění.

Tento způsob řešení je možný na začátku tzv. obytné zóny, kde je dopravní režim odlišný a upraven stavebně (i sníženým prahem), aby upozornil řidiče, že vjíždí do prostoru se zvláštním režimem dopravy. V dané oblasti za značkou Snížená obruba může mít i charakter zpomalovacího prahu (tzv. retardér), avšak dopravní značkou musí být označen. Umístění se provádí za účelem snížení rychlosti projíždějících vozidel v daném úseku komunikace.“

Vážení čtenáři, také vy máte možnost klást na této straně své dotazy jak primátorovi Opavy a vedení opavské radnice, tak i různým dalším osobnostem Opavy a Opavska. Dotazy lze zasílat na adresu Opavský a hlučínský deník a týdeník Region, Mařádkova 17, Opava, nebo na emailovou adresu: milan.freiberg@denik.cz.