Původně mělo jít o testovací provoz prezentovaný jako kompenzace za problémy při dodání odbavovacího systému. Řeč je o inteligentních zastávkách, které na obrazovkách ukazují aktuální polohu spojů nebo případně zpoždění.

Radní se ale nakonec rozhodli tímto zařízením vybavit dvacet zastávek. „Zakázka se bude soutěžit běžným způsobem," poznamenal náměstek primátora Josef Stiborský (KDU-ČSL).

Původně měl projekt jiný scénář. „Firma EM Test původně nabízela sedm inteligentních označníků a šlo o určitou formu marketingového tahu. Tento počet zastávek by byl určitou dobu v ověřovacím provozu a poté, kdyby se město rozhodlo vybavit se těmito zastávkami, firma by sedm zkušebních převedla na dopravní podnik za symbolickou částku.

Nakonec, i vzhledem k dotačním možnostem, jsme se rozhodli pojmout projekt velkoryseji a vybavit dvacet zastávek," doplnil Josef Stiborský.

Vyhlášené dotační tituly a především včasné zpracování žádosti se odrazilo také v plánech na obnovu vozového parku a rozšíření trati na Bílovecké ulici. „V průběhu příštích dvou let dojde také k doplnění vozového parku o deset trolejbusů na bateriový pohon. V případě rozšíření linky se jedná o investici ve výši čtyřiatřiceti milionů, která bude více než z osmdesáti procent krytá dotací," upřesnil ředitel opavského dopravního podniku Jaromír Walaski.

První drobnou změnu v síti městské hromadné dopravy ale cestující zaregistrují již od srpna. V té době se ve třech autobusech a trolejbusech objeví dobíjecí místa pro mobilní telefony.