VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kolony aut blokují Krnovskou ulici

Město si je situace vědomo. Podíl na tvorbě blokády aut, která se tvoří v Krnovské ulici v ranních a odpoledních hodinách, mají i neukáznění řidiči.

9.6.2017 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Nový kruhový objezd, který vznikl v Krnovské ulici před několika měsíci, se stal terčem kritiky řidičů, kteří danou lokalitou projíždějí nebo v ní bydlí. Přístup do Krnovské byl sice z ulice Vančurovy výrazně usnadněn, obyvatelé, kteří bydlí v okolních ulicích, však mají problém vjet na Krnovské ulice, často spojující jejich domov a práci.

Na problém velkých kolon však nepoukazují pouze místní občané. „Takřka denně rozvážím potraviny a nápoje po celém okresu. Za den musím objet velký počet provozoven. Moje cesta je plynulá až do chvíle, kdy vjedu do Opavy. Krnovská ulice je zavalena kolonami aut nejen ráno a odpoledne, ale mnohdy i přes den.

Nezáleží přitom, jestli řidič míří směrem na Hradec nebo do Krnova. K půlhodině zpoždění, co zde naberu, se mi ještě často přičte dalších dvacet minut v Hradci a člověk je rázem ve velkém zpoždění," hodnotí situaci pracovník potravinového velkoskladu Petr Jiráň, který se s dopravní situací v Krnovské ulici potýká pravidelně.

Město si je dané situace vědomo. V současné době však pro ni nemá žádné řešení. „O tomto problému víme. Odklonit však dopravu jinam v současné době nepřipadá v úvahu. Je třeba si však uvědomit, že kolony vznikají v době dopravní špičky nejen zde, ale po celém městě. S tím bohužel nic neuděláme.

Osobně jsem za nový kruhový objezd rád. Výrazně se usnadnilo napojení řidičů z Vančurovy ulice," říká k tématu vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací Rudolf Klein.

Město podle jeho slov zvolilo variantu křižovatky, která řeší dopravní situaci kontinuálně, je bezúdržbová a nízkonákladová. „Model je dobrý a pro řidiče srozumitelný. Samozřejmě bezpečnější variantou by byla křižovatka světelná. Ta by však blokovala dopravní prostupnost ještě více než objezd kruhový," dodává Rudolf Klein s tím, že vinu na tvorbě kolon v tomto úseku často nesou i samotní řidiči.

„Neukázněné chování je zde na denním pořádku. Nejen že řidiči běžně najíždějí na objezdy nepřiměřenou rychlostí, často nedávají ani znamení o svém výjezdu. Zde se pak projeví faktor váhavosti těch, kteří chtějí na objezd najet, avšak často musí čekat, až to bude vůbec možné."

Situace by se měla zlepšit po dokončení oprav mostu v Hradci nad Moravicí. Výrazný odklon automobilů z Krnovské ulice se pak v blízké budoucnosti očekává po dostavění východní části Severního obchvatu. „Očekávám, že nastane velký odklon větších dopravních automobilů, a to až o 40 %," uzavřel téma Rudolf Klein.

Autor: David Beinhauer

9.6.2017 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení