Podjezd pod železniční tratí totiž bude zcela uzavřen od 10. května do 30. listopadu. Výjimku budou mít pouze záchranáři a městská hromadná doprava.

„Řidiči budou na uzávěru upozorněni už před vjezdem do Opavy. Značky je budou navádět ze Slavkova přes Otice na Hradeckou ulici, popřípadě na jižní obchvat města. Pro auta jedoucí jenom po městě povede objížďka po vedlejších ulicích, například přes Otickou či Englišovu," tlumočil zprávu mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný s potvrzením, že omezení se budou týkat také pěších.

„Bohužel přes stavbu z bezpečnostních důvodů nebudou moci ani chodci. Ti mohou využít buď hromadnou dopravu, nebo místo obejít přes Englišovu ulici," dodává Konečný. Vedení města se však ještě pokusí přesun lidí přes oblast stavby nějakým způsobem ulehčit.

Most, který již delší dobu nevyhovuje současným požadavkům, bude kompletně přestavěn. „Nově nad ním povede jen jedna kolej a na trámové prosté kolejové konstrukci. Dvojnásobně budou rozšířeny i chodníky. V současné době kvůli nedostatečné šířce musí míjející se chodci vstoupit do vozovky, což je při stávajícím provozu nebezpečné," doplnil Roman Konečný.

Aby byla situace ještě komplikovanější, uzavře revitalizace od 14. do 24. května také železniční přejezd a Krnovskou ulici. Tím budou v květnu zavřené hned dvě frekventované dopravní tepny města a pokud se připojí ještě výstavba rondelu, bude uzavřena i Vančurova ulice. Už tak vyhrocenou dopravní situaci by to dokonale zkomplikovalo.

„Zatím víme, že je stavba okružní křižovatky zastavená, ale na jak dlouho, to se nám dosud zjistit nepodařilo. Velmi nás mrzí, že natropíme lidem tolik problémů. Tyto stavební práce jsou však naprosto nutné a vhodnější řešení nemají," dodává ředitel společnosti Strabag pro oblast Východ Petr Ondrášek.

Dílčí opravy se týkají viaduktu v Englišově ulici, který po zvednutí přestane být lapačem rozměrnějších vozidel. Průchod i průjezd pod ním zůstane naštěstí až na výjimky umožněn.

Kromě viaduktu dojde po dobu oprav také k rekonstrukci nástupišť a stanic, vlastního kolejiště i zabezpečení. V souvislosti se dvěma nedávnými nehodami na železničním přejezdu v Krnově je důležitá informace, že součástí stavebních úprav je také nové zabezpečení přejezdů.

„Na celé trati bude instalováno nové traťové zabezpečovací zařízení, nového zabezpečení se dočkají také všechny přejezdy na trati. Ty budou po rekonstrukci vybaveny přejezdovým zabezpečovacím zařízením, ve většině případů se závorami," uvedl odborník na dopravu Michael Cestr.

Celková hodnota všech prací je zhruba 863 milionů korun.