VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stavba východní části severního obchvatu bude brzy zahájena

Ředitelství silnic a dálnic ČR v pondělí 6. března zahájí stavbu východní části severního obchvatu. Stavba by měla trvat 34 měsíců a stát bude 493,4 milionu korun. Město se na ní bude podílet částkou 13,4 milionu.

24.2.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Stavba první části obchvatu už takříkajíc bere za kliku. „Je to pozitivní zpráva, na kterou jsme dlouho čekali. Opava obchvat jednoznačně potřebuje. Doufám, že výstavbu nebudou provázet žádné problémy a všechno bude probíhat, jak má," věří opavský primátor Radim Křupala (ČSSD).

„Bez vzájemné spolupráce s Moravskoslezským krajem a našimi zástupci v parlamentu bychom toho nedosáhli. Velký dík patří také vlastníkům pozemků, kteří se státem komunikovali a umožnili v minulých letech poměrně rychlé provedení výkupů," konstatuje předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD).

„Dosáhnout tohoto úspěchu nebylo vůbec jednoduché," potvrzuje místopředseda Sdružení a náměstek opavského primátora Josef Stiborský (KDU-ČSL). Stát vybral za zhotovitele této stavby sdružení firem MS + K + IDS Opava.

Východní část severního obchvatu Opavy bude měřit 1,755 kilometru a naváže na spojku S1, která byla zprovozněna už v roce 2009. „Součástí stavby východní části severního obchvatu bude sedm mostních objektů a přeložky dotčených inženýrských sítí," přibližuje tajemník Sdružení Martin Dostál některé technické aspekty této stavby.

Poslední etapou severního obchvatu bude jeho západní část, která se v současnosti intenzivně připravuje.

Komunikační systém města Opavy je charakteristický svým vějířovitým uspořádáním. Páteřními komunikacemi jsou silnice I/11, I/46, I/56 a I/57, které ve stávajícím uspořádání zavádějí veškerou tranzitní dopravu do centra města. To způsobuje, že kapacita městského okruhu je již téměř vyčerpána a dochází k velmi výraznému negativnímu ovlivnění životního prostředí.

Severní obchvat odkloní tranzitní dopravu z centrální části Opavy. Ochranu před hlukem zajistí dvě protihlukové stěny, vysoké čtyři metry a dlouhé celkem 866 metrů. Další protihluková stěna je navržena na prodloužené Mostní ve stejné výšce a délce 175 metrů.

Autor: Jitka Hrušková

24.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předvolební debata Deníku

Superdebata Deníku: ptejte se Babiše a dalších lídrů

ON-LINE rozhovor s Milanem Čichoněm, kandidátem ČSSD na poslance PČR

Tento týden představíme prvňáčky ze ZŠ Šrámkova a ZŠ Kylešovice

Spolu se začátkem nového školního roku odstartoval ojedinělý projekt Deníku, který má ambice stát se stejně oblíbeným a úspěšným, jako jsou například Miminka - pravidelné série fotografií novorozeňat z českých porodnic.

Souhrn fotbalového víkendu

/3 x FOTOGALERIE, VÝSLEDKY, TABULKY/ Přinášíme vám výsledkový servis víkendových fotbalových zápasů na Opavsku a Hlučínsku.

Cyklostezka do Hradce je přetížená, v příštím roce by mohla vzniknout další

Někdy to na ní vypadá spíše jako na dálnici v době dopravní špičky. Řeč je o cyklostezce, která spojuje Opavu s Hradcem nad Moravicí.

Bobři vyvolávají emoce. Mnozí rybáři je vidí neradi

Před lety mnozí vítali návrat bobra do přírody, dnes bývá často trnem v oku zejména rybářům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení