VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město chce odstranit stopky u železničních přejezdů

Že se některé stopky u železničních přejezdů v Opavě míjejí účinkem, jsme informovali už minulý týden. Řidiči, kteří využívají přejezd v Otické ulici, kvůli drážnímu domku nemají dostatečný výhled a musejí najet až do kolejiště, aby viděli, jestli z pravé strany nepřijíždí vlak. Vznik kolon a komplikace v dopravě jsou pak dalším z důvodů, proč odbor dopravy v Opavě žádá změnu.

20.4.2016
SDÍLEJ:

Řidiči, kteří využívají přejezd v Otické ulici, kvůli drážnímu domku nemají dostatečný výhled a musejí najet až do kolejiště, aby viděli, jestli z pravé strany nepřijíždí vlak.Foto: DENÍK / Petr Dušek

Už minulý týden reagoval na dotaz naší redakce vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací Rudolf Klein, který přislíbil, že se otázkou zlepšení plynulosti dopravy bude odbor dopravy zabývat. A na tato jednání skutečně došlo.

Opava nyní navrhuje, aby značky stop byly odstraněny z železničních přejezdů, které kvůli výluce na trati spojující Opavu s Krnovem nemají funkční signalizační značení.

Od příštího týdne bez stopek

„Navrhujeme, aby na Krnovské byla místo stopky snížená rychlost přes přejezd na 10 kilometrů v hodině, na Palhanecké 5-10. Vlaky, které tudy projíždí, by jely rychlostí 5 km/hod," říká k problému s dopravním značením pracovník vztahů k veřejnosti opavského magistrátu Roman Konečný.

Klíčové bude rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Rozhodnutí by mělo padnout už zítra a pokud SŽDC návrh města schválí, značky budou ze zmíněných přejezdů odstraněny od příštího pondělí. Specifická situace je na přejezdu na Otické ulici, kde výhledu řidičů brání starý drážní domek.

„Od středy by měla začít jeho demolice, což výhledové podmínky pro řidiče zlepší," dodává na závěr Roman Konečný.

Nutnost dodržovat povolenou rychlost

Řidiči tak už nebudou muset riskovat při najíždění do kolejiště. Pro městskou policii se v tomto ohledu příliš mnoho nezmění, jelikož už v minulosti přiznali, že na dodržování přechodného dopravního značení u vlakových přejezdů nedohlížejí.

„Vnímáme ukázněnost řidičů nad významem této značky. Jelikož se jedná o nepřehledné úseky, řidiči jsou mnohdy nuceni vjet až do kolejiště," potvrdila mluvčí policie Petra Stonišová. Podle vlastních slov policisté více dbají na dodržování rychlosti a správné parkování ve městě.

A právě dodržování rychlosti by mělo sehrát klíčovou roli v návrhu města jak skloubit bezpečí u přejezdů a zároveň se vyvarovat kolonám.

Návrh města>> Ulice Krnovská maximální rychlost na přejezdu 10 km/h
>> Ulice Palhanecká maximální rychlost na přejezdu 5-10 km/h
>> Ulice Otická ponechání značky stop a zbourání drážního domku
>> Rychlost projíždějících vlaků na přejezdech omezena na 5 km/h.

Petr Večeřa

Autor: Redakce

20.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cyklostezka. Ilustrační foto.

Cyklostezka má spojit Kravaře s Benešovem

Veřejné prostranství v okolí Červeného kostela v Hlučíně. Ilustrační foto.

Červený kostel se dočká změn

Souhrn fotbalového víkendu

/VÝSLEDKY, FOTOGALERIE/ Přinášíme vám výsledkový servis víkendových fotbalových zápasů na Opavsku a Hlučínsku.

Festival Hrady přilákal do Hradce tisíce návštěvníků

/VELKÁ FOTOGALERIE/ Na dvou pódiích se vystřídala dvacítka kapel a interpretů

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Od Domu kultury Petra Bezruče v Opavě až po obchodní centrum na konci Kateřinek se bude pokládat nový asfalt.

AKTUALIZOVÁNO

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

/VIDEA, FOTOGALERIE/ Po střeleckých hodech přišel půst. Opavští fotbalisté v sobotu na domácím trávníku uhráli se Sokolovem pouze bezbrankovou remízu. Slezané přitom v prvním poločase měli několik šancí, ani jednu ale neproměnili.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení