Už minulý týden reagoval na dotaz naší redakce vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací Rudolf Klein, který přislíbil, že se otázkou zlepšení plynulosti dopravy bude odbor dopravy zabývat. A na tato jednání skutečně došlo.

Opava nyní navrhuje, aby značky stop byly odstraněny z železničních přejezdů, které kvůli výluce na trati spojující Opavu s Krnovem nemají funkční signalizační značení.

Od příštího týdne bez stopek

„Navrhujeme, aby na Krnovské byla místo stopky snížená rychlost přes přejezd na 10 kilometrů v hodině, na Palhanecké 5-10. Vlaky, které tudy projíždí, by jely rychlostí 5 km/hod," říká k problému s dopravním značením pracovník vztahů k veřejnosti opavského magistrátu Roman Konečný.

Klíčové bude rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Rozhodnutí by mělo padnout už zítra a pokud SŽDC návrh města schválí, značky budou ze zmíněných přejezdů odstraněny od příštího pondělí. Specifická situace je na přejezdu na Otické ulici, kde výhledu řidičů brání starý drážní domek.

„Od středy by měla začít jeho demolice, což výhledové podmínky pro řidiče zlepší," dodává na závěr Roman Konečný.

Nutnost dodržovat povolenou rychlost

Řidiči tak už nebudou muset riskovat při najíždění do kolejiště. Pro městskou policii se v tomto ohledu příliš mnoho nezmění, jelikož už v minulosti přiznali, že na dodržování přechodného dopravního značení u vlakových přejezdů nedohlížejí.

„Vnímáme ukázněnost řidičů nad významem této značky. Jelikož se jedná o nepřehledné úseky, řidiči jsou mnohdy nuceni vjet až do kolejiště," potvrdila mluvčí policie Petra Stonišová. Podle vlastních slov policisté více dbají na dodržování rychlosti a správné parkování ve městě.

A právě dodržování rychlosti by mělo sehrát klíčovou roli v návrhu města jak skloubit bezpečí u přejezdů a zároveň se vyvarovat kolonám.

Návrh města>> Ulice Krnovská maximální rychlost na přejezdu 10 km/h
>> Ulice Palhanecká maximální rychlost na přejezdu 5-10 km/h
>> Ulice Otická ponechání značky stop a zbourání drážního domku
>> Rychlost projíždějících vlaků na přejezdech omezena na 5 km/h.

Petr Večeřa