Opravy povrchu ulic Praskova, Ratibořská a Hlučínská citelně zasáhly do provozu nejen ve městě, ale i na jeho okrajích.

Jednou z alternativních cest, které řidiči volí, aby se opravovaným úsekům vyhnuli, je trasa přes Kylešovice s napojením před Komárovem. V tomto úseku se už tak komplikovaná doprava zhustila. Potvrzují to i někteří z těch, kteří úsekem jezdí pravidelně.

Druhý ročník opavského závodu Breda City Trail.
Jakub Šiřina si nakonec Breda City Trail zaběhl

„Myslím, že odbočka z Kylešovic na Komárov je problematická i jindy než jen v těchto dnech, když se opravuje průtah městem. Kvůli zúžení cesty se tam vytvářejí kolony aut v dopravní špičce pravidelně. Já osobně, když tudy musím jet, počítám s větší časovou rezervou,“ uvedl Libor Menšík Úsekem mezi kruhovým objezdem u Globusu a Komárovem často jezdí také Michal Krejčí. „Na frontu aut tam narážím tak v osmdesáti procentech případů,“ uvedl.

Fronty aut ve směru od Kylešovic do Komárova nebo do Opavy ale podle něj vznikají hustou dopravou na hlavním tahu, řidiči tak mají problém na cestu spojující Opavu a Komárov vůbec vjet. „Nepozoruji, že by to tolik souviselo s opravou silnice na Praskově a Hlučínské, považuji to za dlouhodobý problém,“ uvedl řidič.

Ilustrační foto
V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Lehké zhoršení provozu na přípojce z Kylešovic do Komárova pocítil i Tomáš Pěla z Nový Sedlic s tím, že to nevnímá jako zásadní problém.

„Větší zhoršení jsem zato pocítil na přípojce obchvatu od Globusu k cestě z Hoštic do Opavy u Kauflandu. Tam se tvořily dost kolony,“ uvedl s tím, že komplikace nejen jeho potkaly hlavně na vyfrézovaných křižovatkách na Ratibořské a Praskově. „Auta tam jezdí pomalu, takže se dost snížila propustnost,“ doplnil. Oprava povrchu potrvá ještě celé září.

V Opavě fungují takzvané inteligentní zastávky zatím na čtyřech místech.
Opavské chytré zastávky už jsou ve zkušebním provozu