VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zúčastněte se Pochodu po linii československého opevnění

Opavsko /POZVÁNKA/ - Fanoušci vojenské historie se mohou těšit na velmi zajímavou akci. Tradiční Pochod po linii československého opevnění se uskuteční tuto sobotu 20. září.

19.9.2014
SDÍLEJ:

Po linii československého opevnění dorazíte také do pevnosti v Darkovičkách.Foto: DENÍK

Sraz je ve 13 hodin na parkovišti konečné autobusu č. 52 Paseky v Antošovicích a nadšence čeká sedm a půl kilometru dlouhá trasa. Ta povede po linii lehkých i těžkých objektů vystavených ve třicátých letech minulého století na podporu obrany republiky před Hitlerovým Německem.

Organizátorem akce je Slezské zemské muzeum, které ji pořádá již řadu let. „Pochod povede od pěchotního srubu Odra po pevnostní linii až k Aleji hlavnímu expozičnímu objektu areálu čs. opevnění v Hlučíně Darkovičkách," vyjádřila se k akci tisková mluvčí Slezského muzea Pavla Dluhoschová.

„Areál je součástí Slezského zemského muzea a patří k nejlépe dochovaným památkám tohoto druhu v Evropě."

Ve třicátých letech dvacátého století byla Československá republika v ohrožení před německou agresí, z tohoto důvodu začala výstavba moderního opevnění okolo hranic. Velení čs. vojsk si od něj slibovalo především to, že relativně malý počet obránců bunkrů bude schopen čelit většímu počtu útočících jednotek, čímž by se alespoň do jisté míry zredukovala celková početní nevýhoda naší armády.

„Během tří let bylo mezi Hájem ve Slezsku a Bohumínem vybudováno, technicky vystrojeno a převážně i vyzbrojeno čtyřicet objektů těžkého opevnění včetně jedné dělostřelecké tvrze krom toho byl dokončen i celistvý překážkový systém, kabelová telefonní síť a kasárna pro pevnostní jednotky elitní Hraničářský pluk v Hlučíně. Po Mnichovu 1938 musela armáda pevnosti bez boje opustit a sobotní pochod má tyto neblahé události připomenout," vysvětlila Dluhoschová.

Účastníci akce si budou moci prohlédnout pěchotní sruby „Obora", „Alej", „Orel" a objekt lehkého opevnění- tzv. řopík, které jsou součástí naučné stezky „Po linii čs. opevnění na Hlučínsku.

„Bunkr „Alej" je ve stavu, v jakém byl v době svého dokončení v roce 1938. Na horní ploše má dva pancéřové zvony a kopuli, která vedla přímou palbu na hranici, dva kusy těžkých kulometů a pozorovací dalekohledy. Byl vybaven tak, aby v něm osádka mohla v případě potřeby zůstat až 14 dnů, aniž by ho opustila.

Tyto i spoustu dalších zajímavostí se dovědí účastníci sobotního pochodu. Unikátní areál v Hlučíně-Darkovičkách si budou moci prohlédnout i s odborným výkladem zdarma," zakončila tisková mluvčí Slezského muzea Pavla Dluhoschová.

Jan Mareček

Autor: Redakce

19.9.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení