VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozkopané Kravaře: lidé se zlobí

Kravaře - Hromady materiálu, nespočet těžkých strojů, přenosné dopravní značení, semafory, rozbité silnice. Taková je nyní již delší dobu dopravní situace v Kravařích.

25.3.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Martin Třískala

Místní obyvatelé začínají ztrácet trpělivost. Po etapách se už ocitly v rekonstrukci mnohé úseky místních ulic. Uzávěrky a nepřehledné situace se staly denním chlebem chodců i projíždějících řidičů. „Denně musím kvůli zaměstnání hned několikrát projíždět městem, už jsem si sice našel svoje zkratky, přesto však se všemu vyhnout nejde,“ sdělil Andreas Pavlík.

Dopravní značení se také často mění, světelné signály posouvají a ulice znovu zavírají a otevírají. Není vůbec jednoduché se v současném systému vyznat. „Stalo se mi několikrát, že jsem vjel do slepé ulice, kde ještě den předtím byl provoz normálně puštěn,“ dodal Andreas Pavlík, který je zaměstnancem Zemědělského družstva. Také dalším obyvatelům začíná dopravní situace již hodně vadit. Nejčastěji jsou nespokojeni s dobou, jakou výměna potrubí a přívodů trvá.

Dalším trnem v oku jsou části, které již byly zakopány, ale stále nejsou z větší části uvedeny do původního stavu. „Dopředu jsme věděli, jak dlouho to přibližně bude trvat a situace byla avizována. V úterý máme kontrolní den, poté budeme chytřejší. Hlavní tah bychom chtěli mít hotový do poloviny roku,“ uvedl k situaci starosta města Kravaře Andreas Hahn. Z pohledu řidičů nastává problémů hned několik. Kromě otravného stání na červenou se mohou setkat i s méně častými situacemi. Hned na několika místech ústí vedlejší ulice do ulice Opavské v úseku, který je opatřen semafory. Zdali svítí zelená však musí řidič často jen odhadnout, protože prakticky nemá žádnou možnost to zjistit. Tato situace nastává například při výjezdu z Nádražní ulice. „Musím sledovat kola aut stojících před semaforem, pokud se dají do pohybu, pak se snažím rychle zařadit do čela jedoucí kolony. Někdy je to opravdu o zlomcích sekundy,“ popisuje metodu výjezdu od svého bydliště místní podnikatel.

Častým jevem je dočasné zúžení ulice do jednoho pruhu, které samo o sobě není nijak zvláštní. Pokud však tento jeden pruh zasahuje až do křižovatky, může nastat problém. S takovým případem se můžete setkat na rohu ulic Tyršova a Nábřežní, kde se stává, že auto musí z křižovatky couvat, aby uvolnilo cestu pro auto druhé jedoucí z hlavní ulice. Bídný stav rekonstrukce vadí nejen místním lidem, ale i přespolním, kteří mají cestu přes město pouze jednou za čas.

25.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

V pondělí začíná rekonstrukce jedné z hlavních opavských dopravních tepen

Slezský FC Opava - Sokolov 0:0
AKTUALIZOVÁNO
1 37

II. LIGA: Opava – Sokolov 0:0

Proč nejezdí vlaky rychleji

Například na frekventované trase Praha - Ostrava trvala téměř celou druhou polovinu 20. století cesta až šest hodin. Dnes jsou to pouhé tři hodiny a cesta je mnohdy díky servisu jednotlivých dopravců a moderním vozům spíše relaxem.

MSFL: Hlučín – Otrokovice 1:1

Velké zklamání v Hlučíně, domácí mají jen bod.

Opavsko: medu je málo, někde zdraží

Medu je o osmdesát procent méně, tvrdí včelař z Velkých Heraltic.

Borůvky u Pradědu mizí pod křovinořezy

Do nejvyšších partií Jeseníků vyráží v těchto týdnech parta s křovinořezy. V chráněných lokalitách sekají borůvčí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení