Po jednání s památkovým úřadem, zpracování projektu a vyhodnocení výběrového řízení byla určena cena opravy na 1 586 736 Kč. Finanční prostředky byly nakonec zajištěné z dotace Místní akční skupiny - MAS, dotace obce Bohuslavice, darů podnikatelů a firem a velikou část prostředků vynesly farní sbírky v kostele určené na tento účel.

Přesto však ještě stále chybí 93 341 Kč, které je nutno zajistit.

Práce provádí firma Burda stavby s.r.o. ze Štěpánkovic, která vyhrála výběrové řízení a měly by být ukončené v polovině září. Kostel Nejsvětější Trojice v Bohuslavicích oslavil již svých 260 let od výstavby a vysvěcení. Krásná, vznešená barokní stavba se tyčí na vyvýšeném místě uprostřed vesnice a je tak bezesporu nejvýznamnější a nepřehlédnutelnou dominantou, kterou je možné spatřit už z velké dálky.

Význam kostela a jeho dominantní postavení v obci je patrné už ze znaku obce, ve kterém jsou na modrém pozadí tři bílé lilie, což odkazuje na zasvěcení kostela Nejsvětější Trojici a také stříbrná vlnka, která spolu s modrým pozadím znamená hojný výskyt rybníků v této oblasti.

V Bohuslavicích stál starý dřevěný kostel, o kterém je první písemná zmínka z roku 1434. Tuto písemnou výpověď potvrdily vykopávky provedené v roce 1928, které byly provedeny místními občany za dohledu zkušených archeologů z Opavy. Farnost poté spadala pod biskupství olomoucké.

Vnitřní výzdobu kostela sv. Trojice tvoří freskové nástěnné malby se štukou, sochařská výzdoba s reliéfy, obrazová výzdoba, barevná okna (vitráže) a mozaika štítu kostela. Nástěnné malby jsou nádhernou výzdobou stěn a klenby, provedené technikou nazývanou freska, což je malba provedená do mokré omítky.

Autorem freskových maleb je opavský barokní malíř Josef Lasser. Podlaha je dlážděná mramorovou dlažbou. Na stěně nad oltářem je monumentální fresková malba vytvářející iluzi skutečného mramorového oltáře se sloupy a sochami světců.

Ústředním motivem je obraz Nanebevzetí Panny Marie, kterou vynášejí andělé a v nebi ji vítá Ježíš s křížem a Bůh otec. Byla by až do nebe volající nestoudnost nechat takovéto kulturně a architektonicky bohaté místo bez pomoci.

Leo Vitásek, Tomáš Pustka