VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakotramvaj do Hlučína zatím jezdit nebude

HLUČÍN, OSTRAVA - Zatím jen na papíře zůstává několik let starý projekt, podle kterého by v budoucnu měly jezdit mezi Ostravou a Hlučínem speciální vlakotramvaje.

18.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Projekt zatím nepokročil. „Je to čistě strategický záměr. Do této doby se jako by nic neposunulo,“ uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah. V budoucnu podle ní bude záležet na vyjednávání několika stran, jako jsou Správa železniční dopravní cesty, kraj a města.„My bychom byli jenom dopravci,“ dodala Bednářová.

České dráhy se dlouhodobě věnují koncepci rozvoje železniční sítě. „Často ve spolupráci s kraji, městy a především s vlastníkem dopravní infrastruktury, kterým je státní organizace Správa železniční dopravní cesty, vzniká řada zajímavých projektů, jež mají především pozvednout úroveň železniční dopravy v naší zemi a zvýšit konkurenceschopnost vlaků Českých drah,“ informovalo před dvěma lety vedení Českých drah. Jedním z těchto projektů je právě obnovení kolejové dopravy mezi Ostravou a Hlučínem. Kolejové spojení Ostravy s Hlučínem by nebylo žádná novinka, protože tramvaje jezdily mezi oběma městy už v minulosti. Na nádraží v Hlučíně vedle sebe stály počátkem osmdesátých let osobní vlaky z Opavy i tramvaje z Ostravy, které tam přijížděly ve zhruba čtvrthodinovém intervalu.

Tramvaje do Hlučína přestaly jezdit v roce 1982 kvůli problémům s financováním tramvajové dopravy ve dvou okresech zároveň a potřebě vybudovat novou silniční komunikaci I/56 na trase dráhy. Tramvajová doprava měla být tehdy nahrazena trolejbusovou, což se nikdy nestalo. Dodnes proto jezdí mezi Ostravou a Hlučínem autobusy. Poprvé se úvahy o znovuobnovení kolejového spojení mezi oběma městy objevily po roce 1989. České dráhy nechaly v roce 2004 vypracovat technicko-ekonomickou a územně-technickou studii, jejímž výsledkem je řešení, které navrhuje vznik nové tramvajové tratě z Ostravy-Přívozu do Hlučína. Ta bude na rozdíl od své předchůdkyně procházet přímo obcí Ludgeřovice. V Hlučíně má být podle projektu vybudováno přímé kolejové propojení, které umožní provoz dvousystémových vlakotramvají mezi Opavou, Hlučínem a Ostravou. Vybudování tratě by mělo stát dvě miliardy korun.

18.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opavské koupaliště. Ilustrační foto.

Opavské kulturní léto se rozloučí multižánrovým Koupákem

Ilustrační foto.

Pěstounská péče? Zájemců na Opavsku je málo

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

AKTUALIZOVÁNO

Petr Zapalač: Chtěl jsem už první střelu proměnit v gól

/ROZHOVOR, VIDEO/ Na hřišti pobyl pětadvacet minut, i tak toho Petr Zapalač stihl hodně. Třicetiletý záložník v barvách Slezského FC se nejdříve blýskl krásnou střelou, kterou brankář Toma vyrazil. O pár minut později se rozhodl centrovat a byl z toho gól. Hlavou se trefil Jan Žídek. Slezané tak slavili cenné vítězství 2:1.

AKTUALIZOVÁNO

II. liga: Opava - Táborsko 2:1

FOTOGALERIE,VIDEO/ Favorit z Opavy urval cenné vítězství nad Táborskem.  Slezany vysvobodil deset minut před koncem kapitán Žídek a jeho tým se minimálně do středečního večera vrátil do čela soutěže. 

Tak už jsme na světě

Vážení čtenáři, prostřednictvím našeho Deníku se opět můžete podívat na miminka narozená v opavské porodnici. Tentokrát přivítáme pět holčiček a jedenáct chlapečků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení