Odbory se budou stěhovat ze svých dosavadních působišť do nového úřednického areálu na Krnovské ulici. Ihned po přestěhování bude zahájen jejich provoz. „V současné době máme v pohybu asi dvě stě zaměstnanců, kteří se na stěhování podílejí,“ přiblížil tajemník magistrátu Tomáš Elis. To je podle něj víc než polovina celkového počtu úředníků. „Odhadujeme, že při stěhování budeme muset přemístit okolo stovky tun materiálů,“ dodal Elis.

Cílem stěhování je vytvořit komplexní centrum, kde si budou moci občané na jednom místě vyřídit velké množství nejrůznějších úředních záležitostí. Kromě řady magistrátních odborů zde budou sídlit ještě některé další státní úřady. Nový úřednický areál je přístupný pěším ze strany Krnovské ulice nebo Staré silnice. Uareálu staví několik linek městské hromadné dopravy. Autem se dá do areálu vjet ze Staré silnice, vchod z Krnovské je pro auta nepřístupný. V areálu na Krnovské ulici budou mít sídlo úřady a pracoviště s přeneseným výkonem státní správy. „Mezi ně patří například stavební úřad, odbor sociálních věcí či živnostenský úřad,“ pokračoval Šindler.

V budově Hlásky budou sídlit ryze samosprávní odbory, jako odbor právní, finanční nebo investiční. Jednotlivé odbory se začnou přesouvat v první polovině února. Během stěhování budou pro veřejnost uzavřeny. Odbor sociálních věcí to čeká 15. až 21. února (oddělení právní ochrany dětí), ostatní oddělení přijdou na řadu mezi 22. a 29. únorem. Obecní živnostenský úřad se přesune mezi 12. a 18. únorem a odbor kanceláře tajemníka, oddělení havarijního a krizového řízení 21. února.

Odbor školství se bude stěhovat mezi 11. a 13. únorem, stejně jako odbor kontroly. Odbor informatiky do nových prostor bude putovat ve dvou etapách: od 20. do 21. února a od 6. do 7. března. Konečně hlavní městský architekt se spolupracovníky zaujme své nové místo v areálu na Krnovské ulici od 3. do 7. března.