Opavany může zajímat, že se jejich statutární město z celkem 59 okresních měst v republice umístilo na 42. místě. Největší pokrok v bezpečnosti udělala města Nymburk a Blansko, v kategorii krajských měst zvítězil Liberec.
Víc než o úrovni místních řidičů vypovídá Index bezpečnsoti o kvalitě dopravní infrastruktury, kterou motoristé z různých koutů země v konkrétních městech mohou využívat. „Stejně jako vloni se i letos na počtu dopravních nehod a tím i na nižším indexu bezpečnosti negativně projevily tranzitní tahy se zvýšenou frekvencí dopravy.
Případy některých měst, například Tachova nebo Pardubic, však dokazují, že i tento hendikep je překonatelný,“ říká mluvčí České pojiš|ťovny Václav Bálek. Podle předsedy občanského sdružení Bezpečná cesta Adama Daňka má být nátlak na řidiče ohledně dodržování dopravních předpisů pouze jednou z možných aktivit. Společně s ním musejí být provedeny také investice do dopravní infrastruktury.
„Bezpečnost silničního provozu by neměla popírat základní účel silniční dopravy, kterým je umožnění co nejrychlejšího, nejpohodlnějšího a nejbezpečnějšího pohybu osob a nákladů,“ upozorňuje Adam Daněk. Index vyjadřuje úroveň nehodovosti, složenou z počtu usmrcených a těžce zraněných při nehodách v silničním provozu.
Zvláštní důraz klade na nehody zaviněné nepřiměřenou rychlostí v zastavěné oblasti vzhledem k počtu obyvatel daných měst. Pro jeho výpočet byl stanoven stav bezpečnosti na komunikacích během celého loňského roku.