Dle jeho slov mu totiž vadí, že betonový podklad je popraskaný a asfalt kolem zálivu je samá díra. „Například na Holasické jsou díry neustále v jednom místě, Technické služby je několikrát opravovaly. Buď to je ale povrch nedostatečně podložen nebo záplaty nestačí, když tam každých deset minut jede vůz MHD o hmotnosti 12 tun,“ domnívá se pan D. L.
Jeho dotazem se zabýval provozně-technický náměstek Technických služeb Opava Martin Girášek. „Zálivy zastávek MHD všeobecně jsou jednou z nejvíce zatěžovanou částí silnice, neboť na ně v pravidelných intervalech najíždějí vozidla o celkové hmotnosti až dvacet tun, přičemž najíždějí neustále do stejné jízdní stopy, která je tak logicky fyzicky opotřebována podstatně rychleji než ostatní části vozovky,“ vysvětlil Martin Girášek.
„Přestože jsou konstrukční vrstvy zálivů na zvýšené zatížení dimenzovány, intenzita silničního provozu je dnes na takové úrovni, že ani sebelepší podklad nemůže zaručit, že se na betonových krytech nebudou tvořit praskliny, popřípadě že se v živičných krytech nebudou vyjíždět koleje,“ upozornil na těžkou řešitelnost situace Girášek.
Situace je o to komplikovanější, že ze zmíněných poničených zálivů je ve vlastnictví města pouze jeden, a to na ulici Partyzánské. Zbytek uvedených patří do majetku Moravskoslezského kraje nebo do majetku Ředitelství silnic a dálnic České republiky.
A v čem by Martin Girášek viděl řešení? „Jediným možným řešením je dle našeho názoru častější výměna opotřebovaných konstrukčních vrstev zastávkových zálivů MHD, což je samozřejmě spojeno s vynaložením nemalých finančních prostředků,“ podotýká.
Dobrou zprávou na závěr je, že alespoň záliv na Partyzánské ulici se opravy dočká, a to v rámci investiční akce města s názvem Zlepšení stavu dopravní infrastruktury Kateřinky východ. Tomu, kdy se oprav dočkají i další zálivy, se redakce bude věnovat.