TSO budou ve městě a okolí provádět zimní úklid tradičně podle pořadí důležitosti. Celkově dojde například na pluhování 131 kilometrů silnic, z čehož 41,3 kilometru dopravních tepen využívaných převážně jako trasy městské hromadné dopravy bude sypáno vlhčenou solí.

Chodníky ve městě poté budou udržovány zejména chodníkovými sypači. Pěšin pro pěší budou zaměstnanci TSO obstarávat přes 49 kilometrů strojně a 29 kilometrů ručně. Nutno připočíst ještě 65 zastávek MHD a šestici lávek pro pěší.

„U ruční údržby se jedná zejména o chodníky, které není možné čistit strojní mechanizací, tedy hlavně centrum města, úzké chodníky, přechody pro chodce, nástupní plochy zastávek MHD, schody, mostky nebo chodníky na hřbitovech. Traktorem s radlicí udržujeme 10,8 kilometru chodníků v parcích a v sadech," doplňuje provozně-technický náměstek TSO Martin Girášek.

Na některých místech se navíc musí v rámci zimního úklidu využívat speciálních postupů. Jedná se o dláždění na ulici Ostrožná, na Horním náměstí mezi divadlem a radnicí, vedle Slezanky či u informačního centra. Aby se nepoškodil žulový povrch, budou tyto pěší zóny sypány nejedovatým a netečným materiálem neškodným životnímu prostředí a sloužícím ke zdrsnění povrchu.

Mnoho lidí napadne, kam vlastně zmizí z ulic všechen odhrnutý sníh. Odpověď zní, že tentokráte nikam. A to kvůli příliš velkým nákladům na podobnou činnost. „Myslím si, že finance vynaložené na případný odvoz sněhu lze jistě využít mnohem efektivněji, například na opravy komunikací nebo na zkrášlení města výsadbou nové zeleně," říká Martin Girášek.

Stejně jako v minulých letech pak platí, že za případné zranění a škody vzniklé vinou neuklizeného sněhu na chodníku či silnici je zodpovědný majitel daného úseku komunikace. Na druhou stranu ale není ze zákona povinnost uklízet chodník či cestu majitelům dána.