Prvním ruským elektromobilem se stane Lada e-Largus. Pěti či sedmimístný rodinný automobil není ani zdaleka vyvíjený takzvaně od nuly. Vlastně se jedná o přestavbu modelu, který se již řadu let nabízí se spalovacím zážehovým motorem.

Na něj se můžete podívat do naší fotogalerie.

Navíc, původně tento vůz vyvinuli inženýři francouzského koncernu Renault a také u nás ho prodávali s obchodním označením Dacia Logan MCV. Po technické stránce tak jde o model, který z hlediska morálního stáří patří na samý počátek tohoto tisíciletí.

Bližší technické podrobnosti zatím představitelé ruské automobilky nezveřejnili. Je ale pravděpodobné, že díky sadám bateriím umístěným zčásti v motorovém prostoru a jednak vzadu pod sedačkami, by měl být dojezd na jedno nabití kolem čtyř stovek kilometrů.

Auto se má vyrábět v továrně v Iževsku, který leží 1200 kilometrů východně od Moskvy. Původně ze zdejších výrobních linek sjížděl model Lada Vesta. Jeho produkce se ale přestěhuje do hlavní továrny Avtovazu ve městě Togliati.

Lada Niva Travel během testu
Test "nové" Lady Nivy: Model Travel má nový design, bytelná technika ale zůstala

Iževsk se pak v budoucnu má stát jakýmsi centrem elektromobility v Rusku. Obyvatelé zdejšího regionu, kteří vlastní elektromobil, jsou osvobozeni od daně z dopravy. Již se také začalo s budouvání dobíjecí infrastruktury pro elektromobily. Nyní je zde v provozu deset dobíjecích stanic.

V jedné z průmyslových zón má také brzy začít fungovat továrna, ve které se zařízení pro dobíjecí stanice budou přímo vyrábět.