Auto neušlo pozornosti hlídky městské policie, která na něj nasadila zábranu v podobě nepopulární botičky. Ještě v té chvíli se vše dalo řešit pokutou ve výši několika set korun. Cizinci, kteří se po několika hodinách vrátili k vozidlu, však zvolili to nejhorší řešení, jaké mohli. Pilkou na železo začali botičku rozřezávat. Poláky však viděl jeden ze všímavých občanů, který ihned telefonoval na tísňovou linku a oznámil, že dva muži násilně demontují botičku a její části nakládají do auta.

Operační důstojník vyslal na místo nejbližší hlídku. „Strážníci spatřili, jak proti nim jede uvedené vozidlo, ve kterém seděli dva muži,“ uvedla mluvčí ostravské městské policie Vladimíra Kejdová s tím, že ochráncne mercedes zastavili a přivolali státní policii. Při následné kontrole pak v kufru skutečně našli rozřezanou botičku.

Podle Kejdové se jednalo o modernější typ, jehož cena o několik set korun přesáhla hodnotu pěti tisíc korun, která je důležitá pro posouzení, zda jde o přestupek nebo trestný čin. Cizinci mohou být obviněni z poškozování cizí věci, případně i krádeže. Polákům ve věku šestadvacet a osmadvacet let hrozí až dva roky vězení.

S podobnými případy násilného odstranění botičky se strážníci setkávají jen zcela výjimečně. V minulosti však měli co do činění s motoristy, kterým se podařilo zábranu sundat, nebo dokonce vyměnit celé zablokované kolo. Špatně parkující řidiči, kteří dostanou botičku, musejí počítat hned s dvojí sankcí. Tou první je pokuta až do výše dvou tisíc korun. Další položku představuje demontáž, která stojí 600 korun.

Podle Kejdové se botičky dávají pouze na vozidla, která nepředstavují překážku v silničním provozu. „Určitě nebudeme nasazovat botičku na vozidlo, které zastaví v křižovatce,“ vysvětlila Kejdová s tím, že za této situace je řešením odtažení. Další výjimky představují auta s invalidním označením a vozidla policie, záchranné služby a hasičů.