Oproti loňskému roku, kdy během července a srpna zahynulo při haváriích 16 lidí, je to sice méně, ale vzrostl počet nehod. Těch policisté letos o prázdninách řešili téměř 2800. Loni jich bylo o přibližně 100 méně.

Poslední tragická nehoda se stala dnes odpoledne v Ostravě. Sedmatřicetiletý cyklista z Havířova na Karvinsku tam nepřežil srážku s osobním vozem. Nejtragičtější nehoda letošního léta si vyžádala dva lidské životy. Stala se 6. srpna v Bohumíně na Karvinsku. Osmatřicetiletý řidič tam srazil dva chodce, kteří silnici přecházeli mimo přechod pro chodce. Čtyřiačtyřicetiletá žena zemřela krátce po nehodě. Padesátiletý muž zemřel v ostravské fakultní nemocnici o den později. Šofér po nehodě z místa ujel a zraněným neposkytl pomoc. Policisté jej dopadli následující den. Pomohlo jim svědectví lidí. Muž byl obviněn z trestných činů ublížení na zdraví s následkem smrti a neposkytnutí pomoci.

Jeden člověk zemřel a dva byli těžce zraněni po nehodě, která se 4. srpna stala ve Frenštátě pod Radhoštěm. Řidič Škody 120 tam nedal při vjíždění na hlavní silnici přednost projíždějícímu Volkswagenu Golf. Zahynul devětapadesátiletý řidič škodovky. Jeho dvaatřicetiletý spolujezdec a jeden z dvoučlenné posádky golfu byli zraněni těžce. Druhý cestující v golfu měl štěstí a zůstal nezraněn.

Aquaplaning zavinil tragickou nehodu, která se stala v první polovině srpna na na Bruntálsku, kde se srazil osobní vůz s cisternou převážející mléko. Devětadvacetiletý řidič, který na místě zahynul, podle policie vjel do kaluže a pak dostal smyk. Krátce na to se v protisměru srazil s nákladním vozem. Po srážce dvaatřicetiletý řidič nákladního vozu narazil do pravých svodidel, přejel přes levou jízdní polovinu, prorazil levá svodidla a sjel z příkrého srázu do koryta nádrže Slezská Harta. Celkem už letos na silnicích bývalého severomoravského kraje zahynulo 109 lidí. Oproti stejnému období roku 2006 to o 18 mrtvých více.

Na druhou stranu výrazně klesl počet nehod. Loni jich bylo 20.131. Letos jen 17.653. Nejčastější příčinou dopravních nehod podle policie zůstává nesprávný způsob jízdy. "To znamená jízda po nesprávné straně komunikace, nevěnování se řízení vozidla, nedodržení bezpečné vzdálenosti, bezohledná a agresivní jízda, chyby při udávání směr jízdy," vysvětlila mluvčí krajské policejní správy Dagmar Bednarčíková. Naopak jen 14 procent nehod měla na svědomí vysoká rychlost. Důsledky těchto kolizí jsou ale výrazně horší.