„Ve všech vozech budou doplněny zásuvky 230 V pro napájení elektroniky cestujících, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety. V oddíle 1. třídy bude nově zásuvka ke každému místu, ve 2. třídě to bude přibližně jedna zásuvka ke dvěma místům na sezení,“ informuje Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah.

„Další novinkou v CityElefantech bude palubní Wi-Fi síť, která usnadní cestujícím přístup na internet. První jednotka je již Wi-Fi routery vybavena a instalace do dalších bude pokračovat v průběhu celého roku, tak aby nebyla omezena disponibilita těchto v pracovní dny velmi intenzivně využívaných souprav,“ vysvětluje dále Goliáš.

Modernizace vozů CityElefant pokračuje.Zdroj: ČD

Cestujícím v kraji se zvedne komfort

Zatímco elektrické zásuvky jsou instalovány na základě objednávky Prahy a Středočechů do 70 pražských jednotek, palubní Wi-Fi mají být v průběhu roku vybaveny všechny, včetně těch, které jezdí na severní Moravě na tratích z Ostravy do Opavy, Havířova, Českého Těšína, Třince a Mostů u Jablunkova. Jedná se celkem o 82 souprav (246 vozů).

Covid ARO nemocnice v Náchodě
Tragický rekord padl. Vloni zemřelo nejvíce Čechů v historii země

Na těchto vlacích probíhají i další vylepšení, která zvyšují kvalitu cestování. Jedná se např. o úpravy dveří, kdy jsou vnitřní ovládací tlačítka přemístěna z rámu dveří přímo na křídla dveří a jsou doplněny o funkci předvolby. To umožňuje cestujícím navolit otevření dveří ještě před zastavením vlaku a zrychluje výstup a nástup cestujících.

České dráhy v současnosti provozují 82 patrových bezbariérových vozidel CityElefant, z toho vypravuje 70 souprav pražské depo na linky Pražské integrované dopravy a 12 vlaků depo Bohumín na spoje v Moravskoslezském kraji. Celkem 79 metrů dlouhé a 155 tun těžké jednotky nabízejí 310 míst k sezení (z toho 23 míst v 1. třídě) a 330 míst ke stání. Maximální rychlost vlaku je 140 km/h.