Spolupráce těchto interpretů probíhá již od roku 2000, kdy na společném koncertu v Brně premiérovali skladbu Ivo Medka Ancient Stories pro soprán a bicí nástroje. V prosinci téhož roku pak oba vystoupili na samostatných koncertech v Praze, Brně a Ostravě a posléze natočili Medkovu kompozici v nahrávacím studiu. K jejich dalšímu setkání došlo pak na koncertech v Praze a Brně v prosinci roku 2002 a konečně na vystoupeních v USA v letech 2003 a 2006.

V letošním roce byla tato spolupráce obnovena formou speciálně vytvořeného projektu, v němž by se mohl potenciál, který v tomto obsazení je, naplno projevit. Kromě nejrůznějších hlasových poloh a technik, které Jacqueline Bobak mistrovsky ovládá, je schopna rozeznívat též drobné bicí nástroje, klavír a syntetizéry, Dan Dlouhý pak nejrůznější typy běžných i nezvyklých bicích nástrojů, jeho speciální hudební nástroje na pomezí výtvarného umění, klavír, syntetizéry, speciální elektronické hudební nástroje, recitaci atd. V neposlední řadě lze též využít elektroakustickou úpravu hlasu obou interpretů, přednatočených pásů s dalšími zvukovými vrstvami a podobně.

Pro tento koncert byly vybrány skladby speciálně zkomponované autory pro toto obsazení a jedna kompozice od světově proslulého skladatele Johna Cage. Kromě Opavy také v Brně a Olomouci zazní tyto skladby v koncertní podobě, v budoucnu je však možné celý projekt, jehož dramaturgem je Dan Dlouhý, pojmout též jako večer multimediální s využitím masek, barevných světel a kostýmů díky zvýraznění mimohudebních obsahů, které pečlivě promyšlený výběr a pořadí skladeb umožňují.

Mezzosopranistka Jacqueline Bobak je interpretkou širokého stylového rozpětí, zasahujícího od opery k dílům komorním, od historické hudby k avantgardě. Speciálně se však zaměřuje zejména na provádění nově vzniklé hudby. Její poslední vystoupení často zahrnují i interdisciplinární a multimediální aspekty. Od roku 1991 vyučuje na California Institute of the Arts, kde je asistentkou děkana a koordinátorkou vokální výuky.

Dan Dlouhý je skladatelem, sólovým hráčem na bicí nástroje a tvůrcem speciálních bicích, strunných a dechových nástrojů. Je zakládajícím členem a uměleckým vedoucím Středoevropského souboru bicích nástrojů Dama Dama a dua Konvergence. Vlastní sbírku více než 1000 hudebních nástrojů. Napsal více než 60 komorních, orchestrálních a elektroakustických skladeb. Se svými soubory i sólově kombinuje experimentální soudobou vážnou hudbu s její multimediální prezentací.