Od 19 hodin na něm vystoupí polský hudebník Rafal Mazur s baskytarou a americký saxofonista Keir Neuringer. Koncert bude v jejich podání plný rytmů, neobvyklých zvuků i meditativních poloh. Oba interpreti vytvářejí hudbu, která se pohybuje na hranici improvizované soudobé hudby a jazzu a umožňují propojení v častých piruetách tančící expresivní basové linky a zběsilých kaskád tónů.

„Jejich koncert je mimochodem skvělá lekce pro české jazzmany nekonečně "zdokonalující" jazzrocková východiska," říká Martin Klimeš z Bludného kamene.

Hned následující den se v Galerii Cella uskuteční od 18 hodin výstava s performancí pod názvem Pozůstalost Martina Zeta. Expozici tvoří výběr ze souboru uměleckých děl, nalezených v opuštěném ateliéru. Nebyla v něm vytvořena a jejich autorem není ani umělec, který v ateliéru pracoval.

„Zet převrací otázku původnosti díla a zdůrazňuje autorské gesto jako konstituční prvek umělecké tvorby. Toto gesto mu umožňuje vtáhnout do své výstavní strategie cizí umělecká díla, reagovat na ně a používat je," přibližuje výstavu Martin Klimeš.

Realizace Martina Zeta mají často podobu metafory. Umělec sice prošel klasickým sochařským studiem na pražské AVU, ale nespokojil se s pojetím díla jako statickou jednotkou. Naopak se přiklonil k takovému chápání artefaktu, které ho bere jako neuzavřený, tekutý fragment. V současné době vede ateliér videotvorby na Fakultě umění v Brně.