Dočkali se inscenace, která proti dříve uvedeným operetním dílům Netopýr, Veselá vdova nebo Tisíc a jedna noc hýřila daleko víc ruchem, pohybem, tancem a spontánním projevem, což jsou nutné předpoklady každé cti dbalé operety.

Uznání patří nápadité režii, včetně nasazení živé cimbálky, efektním kostýmům, účelové scéně s využitím točny, výborné choreografii a pochopitelně hlavně účinkujícím.

Premiéroví diváci si ve víru tance, zpěvu a známých melodií přišli na své. Dokonale je bavila mladokomická dvojice Lízy a barona Kolomana, ve které se sešli hostující Olga Bezačinská a Roman Harok. Oba vsadili na spontánní projev spojený s pohybovou dokonalostí a sázka jim stoprocentně vyšla.

Ve třetím jednání nezůstala pozadu starokomická dvojice komorníka se svou paní, kněžnou Efrozinou. Miláčkem publika se stal Dalibor Hrda, který z malé postavy udělal velkou a opakovaně si vychutnal potlesk na otevřené scéně. U Zdeny Mervové, obdařené operetními schopnostmi i v hereckém duchu, je navíc řeč o stáří rouháním, kdy vzhled popírá věk.

Ústřední dvojici vytvořili v premiérovém obsazení Tereza Kavecká (Marica) s Jurajem Nociarem (hrabě Tasilo/Béla Tőrők). Možná v důsledku premiérového vypětí působil Nociar v celkově rozpohybovaném prostředí poněkud sošně, ale to může během repríz v nové sezoně napravit.

Jedinou vadou zůstává letitý problém Slezského divadla v podobě nefunkční nebo málo funkční klimatizace, představující vítězství techniky nad člověkem. Přístroj úspěšně vzdoruje a dusno, sužující pány v oblecích a ničící dámám make-up, pouhé ovívání se programy rozhodně nezapudí.

I přes tuto pihu na dokonalosti dávali premiéroví diváci svou spokojenost hlasitě najevo a divadlo opouštěli nadmíru spokojení. Se stejnými pocity odcházeli zřejmě i účinkující, navíc s vidinou téměř dvouměsíčních prázdnin. Hraběnka Marica se však do Opavy na podzim opět vrátí, aby v reprízách potěšila další návštěvníky.

Slezské divadlo: Hraběnka Marica, autor Emmerich Kálmán, scéna Jaroslav Milfajt, kostýmy Tomáš Kypta, choreografie Martin Tomsa, režie Dagmar Hlubková, dirigent Marek Prášil. Premiéra 26. června.