Ústřední manželská dvojice působí zkraje harmonicky, ale emoce na sebe nenechají dlouho čekat. Hana Vaňková kolem sebe bravurně střílí sarkasmem zaměřeným hlavně na manžela a Martin Valouch se ho v podstatě jen snaží odrážet. Nijak se přitom netají tím, že jeho city k ní už pokryl prach.

Larsova přítelkyně Wynne je ztřeštěná umělkyně a Sabina Muchová, snad se mnou bude souhlasit, se toho z počátku děje svědomitě drží. Páru však postupně ubírá a dostává se do poněkud jiné pozice. Otázkou tak zůstává, co je v jejím charakteru faktem a co pózou.

Michal Stalmach vede svého Hala cestou pragmatického vědce, který vášnivým emocím moc neholduje. Těmi oplývá jeho manželka Siān v podání Terezy Bartošové. K blazeovanosti známé televizní hlasatelky má daleko a v chování klouže od zdi ke zdi.

Rušivý živel zastupuje Daniel Volný v postavě nejprve zloděje, pak zase dopravce Mika a v obou polohách je zcela věrohodný. Dokonale němý číšník v podání Jakuba Stránského nemá k hereckým projevům v podstatě žádnou příležitost, což je u herce jeho kvalit škoda.

Inscenace avizované tragikomedie působí dojmem, že se anglická autorka nechala inspirovat ruskými klasiky – gejzír velkých slov a minimum děje. Až na drobné výjimky nevytváří situace, při kterých se divák může zasmát, ale počtem vulgarit možná trumfne i vyhlášenou televizní Partičku.

Slezské divadlo: tragikomedie Večeře, autorka: Moira Buffini, překlad: Lucie Kolouchová, scéna: Petr B. Novák, kostýmy: Jitka Fleislebr, režie: Petr Štindl.