Stravitelnost téměř tříhodinové délky umožňují na sebe navazující vstupy. Účinkující do sebe s chutí a elánem píchají kordy a šermují dokonce i hořícími loučemi. Na premiéře hasiči zasahovat nemuseli. Kdyby za jevištěm zůstaly viset šály, měli by diváci možná o zážitek víc.

Herce do šermířského umění zasvětil hostující Jan Krásl, který ztvárňuje kardinálova muže Rocheforta. V úvodu zaujmou příjemně civilními projevy D´Artagnanův otec (Kostas Zerdaloglu), matka (Hana Vaňková) i kořenářka (Ludmila Štědrá). Scénou s medvídkem připomíná kardinál Richelieu (Martin Táborský) spíše Mistra Beana než šedou eminenci královského dvora.

Athos (Jakub Stránský), Porthos (Zdeněk Svobodník) a Aramis (Michal Stalmach) hrají v inscenaci v podstatě druhé housle. Pozornost je soustředěna na titulní postavu v podání Daniela Volného. Ten svého gaskoňského mušketýra představuje víc jako rozjíveného mladíka než udatného hrdinu. Téměř „nesleze z jeviště" a nápor vydrží bez zkráceného dechu, za což zaslouží uznání.

Mylady dává Ivana Lebedová vyváženou porci léta živené nenávisti k lidem a královský pár ztvárňují Šárka Vykydalová s Martinem Valouchem. Královnině ochránkyni Constanci předává něžný půvab Tereza Starostková. Na rozdíl od klasika si to krutá mylady s jejím osudem rozmyslela a místo probodnutí ji otrávila. Dobrým režijní nápadem je kůň, který epizodu příjezdu D´Artagnana do Paříže zábavně zvýrazňuje.

Premiérové publikum hru nepřijalo nijak bouřlivě, ale rozladěné také neodcházelo. Příznivci romantiky si na své rozhodně nepřijdou, ale spokojení budou diváci, kterým vyhovuje hluk, ruch, akce a gagy v podobě kopanců do zadku.