Z činohry ji převzala Ivana Lebedová za výrazný herecký projev nerozhodnosti i síly panovnice, za uvolněný projev s úspornými pohyby při dokonalém ztvárnění královny Alžběty v dramatu Marie Stuartovna i za řadu předchozích výrazných rolí. Z operního souboru ji získal ukrajinský barytonista Andrij Shkurhan za plné využití své zralé umělecké dispozice, za dokonalou znalost postavy hraběte Luny i za osobitý příspěvek se zvýrazněnou dramatičností v inscenaci Trubadúr. S průběhem třetího ročníku byli spokojeni také manželé Klazarovi, bez kterých by Opavská Thálie nevznikla, a sponzorsky se opět podílela Česká spořitelna.

Během přebírání ceny zdobilo Shkurhanovo sako už několik medailí. „U vás se to nedělá, ale u nás je zvykem, že člověk, který přijímá nějakou cenu, má ty předchozí připnuté na oblečení. Mám už několik cen, ale Opavská Thálie je mou první, získanou v Česku. Jsem nesmírně šťastný, že jsem ji dostal a moc si jí považuji. Je pro mě hodně motivující už proto, že teď vím, že ještě nemusím házet flintu do žita. Myslel jsem totiž, že mám doby, kdy jsem dostával ceny, už za sebou. Děkuji za ni hlavně řediteli opavského divadla Jindřichu Paskerovi, který mě před Trubadúrem dokázal podržet a dát mi chuť do práce,“ konstatoval Andrij Shkurhan na slavnostním setkání po udělení ceny.

Vystudoval informatiku a aplikovanou matematiku na univerzitě J. Feďkovyče v Černivci a pěvecký obor i vokální pedagogiku na vokální fakultě Lvovské akademii múzických umění. Angažmá měl v jedenácti divadlech v Evropě i v USA a s dalšími spolupracoval. Je držitelem řady prestižních mezinárodních cen, medailí a státních vyznamenání a laureátem jedenácti mezinárodních vokálních soutěží. V opavském Slezském divadle působí jako sólista od konce roku 2005.

Potěšením se netajila ani Ivana Lebedová, jejíž vítězství diváci ocenili projevy upřímného nadšení. Na tuto cenu byla stálice opavské činoherní scény nominovaná už dvakrát a teprve ono magické „do třetice“ se jí vydařilo. „Už jsem s tím ani nepočítala, protože loňská sezona byla plná velkých titulů, ke kterým Marie Stuartovna patřila. Schillerův text je nosný a královna Alžběta mi byla jako žena hodně blízká. Pro vládu se sice vzdala manželství i dětí, ale pro nedostatek lásky trpěla stejně jako každá žena,“ konstatovala Ivana Lebedová. Nejčastěji bývá obsazována do rolí atraktivních svůdnic, lámajících mužská srdce, ale v soukromí jsou hlavním smyslem jejího života desetiletá dvojčata Tomášek a Vendulka. Je absolventkou Janáčkovy konzervatoře v Ostravě. První dvě sezony prožila v šumperském divadle a po jedné sezoně působila v Českém Těšíně a v pražském Prozatímním divadle Františka Ringo Čecha. Posledních jedenadvacet let je její domovskou scénou Slezské divadlo v Opavě.