Tuto netypickou romantickou komedii by byla škoda vynechat, jelikož jméno velkého komika a slavného rodáka z newyorského Brooklynu Woodyho Allena je většinou zárukou kvality. Ani Půlnoc v Paříži nevybočuje z řady. Jedná se již o jeho v pořadí jednačtyřicátý snímek.

Některé filmové kritiky dokonce nabádá ke srovnání s jiným Allenovým hitem Match point – Hra osudu, který se odehrává v prostředí Londýna. Jak už je ze samotného názvu patrné, tentokrát se přesuneme do jiné evropské metropole. Konkrétně Paříže. Hlavní roli holywoodského scenáristy Gila ztvárnil americký herec Owen Wilson, kterého si diváci možná budou pamatovat například z kasovního trháku Armaggedon.

V Půlnoci v Paříži je jeho úloha trochu odlišná. Byť podobnost s Woody Allenem lze naprosto s přehledem vyloučit, postavy Gila se zhostil výborně a jako představitel Allenova humoru boduje na plné čáře. Kdybychom se měli zmínit, o čem snímek vůbec pojednává, budeme ve vyjádření trochu spoří a děj spíše jen nastíníme.

Gil tedy přijíždí se svou ne zrovna milou přítelkyní, jež si zahrála Rachel McAdams, do Paříže. Plán je jasný. Usadit se ve Francii a napsat velký román. Časem ovšem zjistí, že vše není takové, jak se původně zdálo.

Půlnoc v Paříži se nedrží linie klasických romantických filmů. Divácký zážitek je zkrátka poněkud nevšední. Možná i proto se stal pro Allena nejvýdělečnějším snímkem za posledních pětadvacet let. Jeho kvalita je kvitována i na Česko-Slovenské filmové databázi, kde si v průběžném hodnocení drží lichotivých 80 procent.

Pokud plánujete Půlnoc v Paříži v opavském Míru dnes navštívit, nezapomeňte, že promítání začíná v 18 hodin.

Petr Dušek