Vše doplňují prezentace výrobků lidových řemeslníků. Do půlky září se zde vystřídají různé hudební žánry, mezi nimiž uslyšíme Jana Spáleného&ASPM, Palečka a Janíka, Pavla Dobeše a jiné. Celé kulturní léto, které je v režii olomouckého organizátora Pavla Spáleného, doplňují akce opavských organizátorů.

Jak dlouho se podílíte na kulturním dění v Opavě?

Se Statutárním městem Opava spolupracuji již třetím rokem. Tehdy jsem se přihlásil do výběrového řízení na organizaci vánočních trhů. Vyhrál jsem to a městu jsem nabídl, že akce nemusí skončit Vánocemi, ale může být zakončena na Silvestra. A výběrové řízení proběhlo také u velikonočních trhů. Smlouva byla jen na rok a po roce jsem musel vše zopakovat znova. Po dvou letech jsme uzavřeli smlouvu na dva roky, což je lepší, protože akce se mohou více promyslet. Není na to jen pár dní.

Jak se vám spolupracuje s městem?

Nechci to zakřiknout, ale spolupráce je výborná. Já vycházím vstříc jim a oni zase mně. Není si zatím na co stěžovat.

Jak jste se vlastně dostal ke kulturnímu létu?

Byl to stejný proces jako u trhů. Bylo vypsáno výběrové řízení, tak jsem se přihlásil. Vypracoval jsem projekt, ve kterém byly zařazeny akce různého žánru. Najdete tam český blues, folk, trochu více alternativy, pokusíme se ukázat Opavě netradiční divadla. Doufáme, že všichni najdou trochu toho svého. Město dalo své podmínky, jako je například vinobraní, které budeme realizovat v září. Ovšem některé požadavky byly nereálné. Myslím tím pivní festival. Pořádám ho v jiném městě a bohužel Opava na to nemá dostatek prostoru. Pokud to vyjde, tak bychom v příštím roce do programu rádi zařadili i opavské kapely.

V programu se objevily známé hvězdy jako je Rock´n´roll Marcela Woodmana. Nemáte strach, že už je v Opavě trochu přewoodmanováno?

Víte, zrovna on tady má posluchačskou základnu. Lidi na něj vždy přijdou a on to umí pořádně rozjet, a co je nejdůležitější, lidi se baví a tancují.

V programu jsem si všimla, že jsou do něj zapracovány akce jiných opavských organizátorů. To bylo také součástí podmínek u výběrového řízení?

Nebylo to v projektu. Napadlo nás to až dodatečně. Společná propagace ušetřila peníze a navíc to vytvoří celistvý dojem. Jsem rád, že se to takhle mohlo propojit.

Proč si myslíte, že jste projekt vyhrál?

Asi jsem měl nejbohatší program. Dostal jsem dotaci tři sta padesát tisíc, ale pokud se na celou akci podíváte, zjistíte, že vše stojí mnohem víc. Aby to pro lidi bylo zajímavé, musí být zajímavý a pestrý program. A tak jsem si chtěl sehnat sponzory. V konečné fázi bude celé kulturní léto stát kolem osmi set tisíc, a kdybych započítal pódium a zvukové zabezpečení, které používám vlastní, tak se dostanu na milion korun. Bohužel to zatím sponzoruji z vlastní kapsy. Do projektu jsem navíc zařadil zhotovení kulturních webových stránek. Lidé by na www.kulturniopava.cz od příštího týdne měli najít vše o Opavě. Více bude převažovat kultura, ale chceme tam zveřejňovat také sportovní akce. Navíc tam akce bude moci zadat každý organizátor. Vymysleli jsme jednoduchý systém. Samozřejmě počítáme s tím, že chvíli bude trvat, než si lidé zvyknout tyto webové stránky využívat.

A co chystáte do budoucna?

Rádi bychom z Opavského kulturního léta vyřadili Středověký jarmark a Festival pouličních kočovných scén a udělali z těchto akcí dva samostatné projekty, kdy bychom zařadili opět interprety, které Opava ještě nezná. A ještě letos bychom rádi uspořádali slavností ukončení v podobě letního plesu, kterých bychom chtěli spojit s charitou.