Prioritu měl mít jižní obchvat a z něj navazující spojení na směry Raduň, Hradec + Fulnek s přístupem na dálnici, Olomouc a dále směry na Stěbořice, Bruntál a Krnov. Severní obchvat je pouhý, a ještě k tomu problematický, tranzit na západ. Stavby se prodražují.

Jsem celkem laik, ale jako řidič (a občan města) negativně vnímám, když přijíždím od M. Hoštic nebo od Kateřinek ke stavěnému kruhovému objezdu, kolika serpentinami musím projet. Proč? Proč není příjezd v přímém směru. A proč od Kauflandu i od Globusu přijíždím na zmiňovaný kruháč do kopce?

Nemohla být tato stavba situována o nějaký metr níže a od M. Hoštic mírný sjezd? Bylo třeba navážet a zhutnit tisíce kubíků zeminy a tím celou stavbu o pár milionků prodražit?

Podobně vnímám i stavbu v oblasti Hrabyňského kopce ve směru na Ostravu. Při jízdě od Opavy se u Mokrých Lazců stavba nové silnice stáčí nejdříve vpravo (musí se odstranit překážející svah), pak na pilířích přes vysoký most, za ním se zakousne do zalesněného kopce, kde se muselo odstranit tisíce kubíků zeminy a skály, pak zase vlevo, přetne současnou silnici a pak teprve jde ve svahu podél dnešní silnice.

Laik to vidí jednodušeji. Dnešní směr mohl pokračovat přímo mostem a za ním hned vlevo pod současnou silnici. Určitě by se tím změnil objem investovaných peněz do nákladů stavby i vykupovaných pozemků. Samozřejmě by se tím zmenšil i zisk firem, provádějících stavbu, a to by asi neprošlo.

Na ceně stavby, a tedy i zisku, jsou zainteresováni všichni, od projektantů až po dodavatele. A protože jde vždy o zisk, nebude se u nás stavět levněji a účelně snad nikdy.

Slavík Slavoj

Názory čtenářů zveřejněné v rubrice Čtenář má slovo nemusí vyjadřovat stanovisko redakce. Ta si vyhrazuje právo krátit či odmítnout příliš dlouhé příspěvky.